העיתונאית אריאנה פלאצ'י, אחת מהבולטות ומהמוערכות שבעיתונאי העולם נפטרה הלילה בגיל 76 לאחר מאבק במחלת הסרטן.



פלאצ'י נודעה בראיונותיה החריפים עם מנהיגי העולם. היא זכורה כמי שהביאה את ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר לכדי דמעות תוך כדי ראיון. במשך שנים תמכה בעמדות הפלשתיניות, אולם משהעמיקה חקר בקשר בין העולם המוסלמי ומטרותיו לבין העולם המערבי, בעיקר לאחר אסון התאומים, הפכה לאחת מהמגנות הגדולות של העמדה הישראלית בעולם העיתונות.



תמיכה זו שלה בישראל ודבריה הנחרצים נגד האיסלאם והטרור האיסלאמי הביאה לגזרי דין מוות שהשיתו על ראשה בתי דין מוסלמיים. היא הגדירה את הטרור המוסלמי כראוי למלחמה כפי שהיה הנאציזם.



באחרונה תקפה את עצימת העין האירופית מול התעצמות האיסלאם באירופה. היא טענה במאמר חריף ב'קוריירה דלה-סרה' כי בעוד אירופה מתיימרת להילחם בטרור היא מאפשרת לו לפרוח בעריה הגדולות של אירופה. היא כינתה את המחתרתיות האיסלאמית באירופה כ"לונדוניסטאן" המתקיימת תחת לונדון וכך בשאר בירות אירופה בהן מקים העולם המוסלמי מסגדים וחיי הסתה לטרור עצמאיים. "בעיר המוסלמית הזו מסתובבים הטרוריסטים באופן חופשי ומכינים את מותנו" כתבה.



במאמריה טענה באחרונה שעל העולם המערבי להיאבק באיסלאם כפי שנאבקים ב"מפלצת המבקשת להשמיד אותנו, את ערכינו ואת האנושות כולה". היא הגדירה את מושא המאבק כ"נאציזם איסלאמי" שכנגדו יש לזכור את דבריו של צ'רצ'יל שהבטיח 'דם יזע ודמעות' במאבק ובמלחמה הזו.



פלאצ'י תקפה גם את מוחמד באופן ישיר. בדבריה קבעה שהעיתונות והציבוריות האירופית מציגה מצג שוא של האיסלאם כדת של שלום שמייסדה "הגיע לעולם עם ענף של זית בפיו, כאילו לא היה בין אלו שערפו ראשים".



כאמור, במקביל להתקפותיה נגד העולם המוסלמי הפכה פלאצ'י למגינה בולטת בעולם התקשורת המערבית של ישראל. הלילה היא נפטרה, כאמור, בגיל 76.