הפירות החדשים טופחו במשק של ספי בן דור ביסוד המעלה בליווי של מדריכי משרד החקלאות ומיועדים לשיווק ליצוא ולשוק הישראלי. הם הוצגו בסיור שערך צוות שרות ההדרכה בגליל העליון.



הפירות החדשים, שיהפכו בשנים הבאות לחלק בלתי נפרד מהמקרר הישראלי, הם תוצאה מתהליך פיתוח מתמשך. "שיני כריש" הם שזיפים בגווני אדום, בורדו וצהוב בעלי צורה מוארכת הדומה לשן, "קרוקודיל דנדי" הוא שזיף עסיסי שצבעו כשל אבטיח, "ויולט" הוא משמש בצבע אדום ואליו מצטרף השזיף השחור עם בשר מצהיב – ארגמן מהזן Midnight Black cot. "אפרסק פיתה" הינו אפרסק בעל צורה פחוסה מיוחדת וחותמות את רשימת הפיתוחים החדשים נקטרינות עם ציפה לבנה וצהובה בטעם יחודי.



בתהליך הפיתוח של זני השזיפים נעשתה התאמה לטעמם של הצרכנים במדינות השונות. כך למשל, הצרכן באנגליה מעדיף זנים מיציים (מילטינג) כשבשר הפרי נמס בפה וטעמו מתוק חמוץ ואילו בישראל ובמדינות המזרח מועדפים זנים קריספים פציחים ומתוקים ביותר.



מנהל המחלקה למטעים בשרות ההדרכה של משרד החקלאות, חנן בזק, אמר שמשק בן דור העומד מאחורי הפיתוחים החדשים הוא אחד המשקים החקלאיים המתקדמים בישראל מבחינת טיפוח של פירות חדשים. בתוכנית ההשבחה של הפירות הושם דגש לא רק על גודל הפרי וצורתו כפי שהיה בעבר אלא בעיקר על טעמו ואיכותו הפנימית. בזק ציין שחלק מהפירות החדשים הובאו לבחינה מדוקדקת בחלקות הניסיוניות של משרד החקלאות לקראת שיווק מסחרי.