יו"ר הוועדה הציבורית לחקר רצח ראש הממשלה יצחק רבין, רואה החשבון יעקב ורקר, טוען כי אמנם יגאל עמיר רצה לרצוח את רבין, אך לא הוא עשה זאת אלא איש שב"כ שהצליח להסתנן לרכב. לדבריו, שני אקדחים של שירות הביטחון הכללי ירו בראש הממשלה, האחד של המאבטח שהתיישב במושב הקדמי ורצח בכוונה תחילה את רבין והשני של המאבטח האישי של רבין, יורם רובין, שפגע בראש הממשלה מטווח אפס כתוצאה מפליטת כדור לאחר שחיסל את הרוצח.



לדבריו, מאז הרצח ביקש השב"כ להסתיר את העובדה שמאבטחו האישי של רבין פלט עליו כדור מטווח אפס. "הרצח היה במכונית על ידי איש האבטחה שישב במושב הקדמי, ירה את היריה הראשונה, ככל הנראה בחזה של רבין. אז, כנראה שיורם רובין עושה את העבודה והורג את המאבטח הזה שיורה ומקבל כדור ביד. באותו רגע מקבל האקדח שלו סטיה ונפלט כדור אל המותן של רבין", אמר ביומן ערוץ 7.



"כל העדויות שהיו על הדרך היו מפוברקות לצורך החיפוי והסתרת האמת כי זה לא מכובד לשב"כ שהיתה לאנשיו פליטת כדור. כנראה לזה התכוון מזוז כשאמר שהיה 'כשל אבטחתי'. זה לא רק כשל אבטחתי לא לשמור אלא כשל אבטחתי הוא לתת לעוד מאבטח שרוצה לרצוח את ראש הממשלה להיכנס לרכב", אמר.



"העיתונאי יואב לימור כתב למחרת הרצח שברגע האחרון לפני שהמכונית זזה מהזירה עם רבין בפנים התיישב עוד איש אבטחה במושב הקדמי. לנו יש עדות ראייה של עמוס בן דוב שהיה אחראי על האבטחה באיכילוב כגורם אזרחי וראה כתם דם גדול במושב שליד הנהג וכתם דם גדול במושב האחורי. שש שנים הוא חשב שכתם הדם במושב הוא של יורם רובין אך התברר לו שיורם רובין נפצע פצע שטחי בלבד ומישהו אחר שישב במושב הקדמי נקבר באותו לילה בשעה שלוש. שמעתי את אחד הקברנים שהשתתף בלוויה החפוזה ההיא הוא אמר במפורש שמי מהם שידבר על מה שהיה שם, כשכל האנשים עם האנטנות היו בלוויה חפוזה הוא לא יחיה יותר", הוסיף.



עוד אמר ורקר כי בידי הוועדה עדויות רבות על כך שיצחק רבין נכנס למכוניתו בכוחות עצמו ועל רגליו. "רבין נכנס למכונית בכוחות עצמו, יש גם עדת ראייה, מרים אורן, שהעידה בפני וועדת שמגר שראתה אותו יושב במכונית. "גם איש האבטחה יורם רובין אמר בעדות שכששכב מעל רבין הרים אותו רבין ב'כוחות על אנושיים' ושניהם זינקו למכונית. אתה מבין מה זה? רבין פצוע מזנק? רבין לא היה פצוע בכלל".

לדבריו, יגאל עמיר היה קשור בצורה כזאת או אחרת לשב"כ ורצה לרצוח את רבין, אך השתילו לו במחסנית האקדח כדורי סרק. "אני לא מנקה את יגאל עמיר מהרצון לרצוח את רבין, הדגיש ורקר, אני אומר שהוא רצה לעשות זאת אבל לא הוא הרוצח. נוכחנו לדעת שבזירת הרצח לא היתה טיפת דם ויגאל עמיר ירה כדורי סרק שמישהו שתל לו במחסנית. הוא היה בטוח שהוא יורה כדורי אמת אבל הוא ירה כדורי סרק".