בעקבות הכוונה לגנות את ישראל באו"ם לאחר ארועי בית חנון, אומר פרופ' יהודה בלום, שגריר ישראל באו"ם בשנות השמונים,  כי לוועדת החקירה של האו"ם על ארועי בית חנון, אין השפעה עלינו ואל לנו לשתף עמה פעולה, דבר שיתפרש כמתן גושפנקא להחלטת הגינוי. את הדברים אמר בראיון לערוץ הטלויזיה INN TV.



לדבריו, כיום האקלים נגד מדינת ישראל הוא יותר נוח מאשר בשנים בהן כיהן כשגריר. עם זאת הוא אומר, כי בשנים ששרת באו"ם, לא היו לישראל ימים טובים, שכן אז היתה פרשיית סברה ושתילה והיו נסיונות חוזרים ונשנים לפסול את כתב האמנתם באו"ם, כמו כן מנעו מהם מלהשתתף בדיוני האו"ם. "אלו היו שנות השפל מבחינתה של ישראל. לא נעים כשמאה חמישים מדינות מצביעים נגדך ואתה נותר עם 7 מדינות", אומר בלום. עם זאת הוא מציין לשבח "לא רק את ארה"ב שהצביעה בעדנו, אלא גם את אוסטרליה ומדינות האיים באוקיינוס השקט".



בלום מציין כי יש נזק מצטבר לגינויים האלה. לדבריו בישראל מקובל לדבר על 'אום שמום' מצד אחד, אך מצד שני הישראלים מתרגזים בשל ההחלטות האנטי ישראליות, "אך יש אי התאמה בין 2 הגישות", הוא אומר ומוסיף כי "האו"ם מקבע דימוי של מדינה באמצעות החלטות חוזרות ונשנות ולא היתי מתעלם מהמשמעות של ההחלטות גם אם אינן מחייבות".



לגבי השפעת ועדת החקירה שתקום, על ישראל, אומר בלום כי למעשה, אין לה השפעה רבה, כיון שכבר בהחלטה קבעו את גזר הדין. "אנחנו לא צריכים לשתף פעולה עים הועדה הזו כי בכך נותנים גושפנקא להחלטה שמכוחה מגיעה הועדה הזו אלינו. אני הייתי מציע לא להתייחס אליהם", אומר בלום.



בלום מזכיר כי בעבר נציגי ישראל באו"ם הגנו על זכותם של יהודים להתיישב ביו"ש ואילו היום מדברים על התכנסות ומדברים על כך שאם אבו מאזן יבוא לדבר איתנו הוא יזכה למחוות. "הדעה הרווחת בציבור היום היא שחלק גדול של ההתנחלויות יתפנו בסופו של דבר ואילו בשנות השמונים לא דיברו על כך" אומר בלום.

לצפפיה בכתבת טלויזיה לחץ כאן