הרב אליעזר יהודה ולדנברג, בעל ה"ציץ אליעזר" שהיה מחשובי הפוסקים בדורינו, נפטר הבוקר בירושלים.



הרב ולדנברג נולד בירושלים בשנת תרע"ז (1917). הוא כיהן כחבר בית הדין הרבני הגדול וכרב בית החולים שערי צדק בירושלים. בבית הדין נחשב הרב ולדנברג למומחה בעניני סידור גיטין ושמות גיטין, והוא נתבקש לסדר את הגיטין בבית הדין הרבני הגדול גם לאחר פרישתו לגמלאות.



הוא נודע בפסיקותיו בענייני אתיקה ורפואה, וזכה בפרס ישראל לספרות תורנית בשנת תשל"ו (1976). חיבורו העיקרי, ספר השו"ת ציץ אליעזר, מונה כרכים רבים. בספרו הלכות מדינה, ירושלים תשי"ב, עוסק הרב ולדנברג במחקרי הלכות ובירורי דינים ב"דרכי הנהגת השלטון המדיני" במדינת ישראל.



שו"ת ציץ אליעזר עוסק במגוון רחב של נושאים הלכתיים, החל ממצוות התלויות בארץ, עניני נישואין וגירושין, ותשובות חלוציות רבות בעניני רפואה, למשל נושאי הפריה מלאכותית, הפלה מלאכותית ופונדקאות.



הרב ולדנברג, כפי שנכתב בויקיפדיה, משתייך לאסכולה של תלמידי חכמים מבני ירושלים, שהתחנכו על שליטה בקיאותית בהיקף רחב של חלקי התורה, שימת דגש על לימוד הלכה למעשה, והסקת מסקנות הלכתיות בנושאים מחודשים על ידי סברה ישרה ומקורות מפתיעים מכל חלקי התורה בהלכה ובאגדה, ולא דווקא בסברות למדניות המיובאות מחוץ להלכה.

הלוויתו של בעל ה'ציץ אליעזר' תצא בשעה 13:00 מתלמוד תורה 'עץ חיים' ברחוב יפו בירושלים להר המנוחות בבירה. 

לעיון בחלק מפסקיו מתוך אתר 'דעת'