בפנייתו דורש בכרך מאולמרט להפגש עם נציגי אלמגור על רקע ידיעות כי החמאס דורש שחרור 1500 מחבלים תמורת החייל גלעד שליט.



"בעקבות הידיעות היום בתקשורת על דרישת החמס בקהיר לשחרור 1500 מחבלים תמורת החייל גלעד שליט הננו פונים אליך בשלישית להיפגש איתנו ולשמוע את טענותינו ועמדתנו בסוגיה שיש לנו עניין ישיר בה. כמי שהמחבלים פגעו בנו ובבני ביתנו", כותב בכרך לאולמרט.



עוד הוא כותב, "אנו, נציגי ארגון "אלמגור"- ארגון נפגעי טרור, פונים אליך כנציגי משפחות נפגעים ומשפחות השכולות, (62 חתומים) אחרי שפנינו אליך בעבר אחרי פרסום הבטחתך לפלסטינים באמצעות התקשורת הערבית בדבר שחרור מחבלים, כן מונים אנו פניה נוספת כאשר הגענו נציגות של שכולים למשרדך לפני כשלשה חודשים והובטחה לנו פגישה מצידכם והיא לא התקיימה עד כה.

ההתחמקויות העקביות שלך מלהיפגש איתנו , מהסתכלות בעיני קורבנות הטרור שאותם מחבלים מועמדים לשחרור פגעו בהם -אינה ראויה למי שעומד בראש ממשלת ישראל ואמור להיות ראש הממשלה של העם כולו-כולל קורבנות הטרור, הגם שאינם סבורים כמוך. אנו חשים עלבון צורב נוכח המוכנות שלך להיפגש עם נציגי המרצחים ואילו עם נציגי הנרצחים מידיהם, אינך מוכן להיפגש והדבר מצער אותנו במידה רבה".



בכרך מוסיף כי לאור 'הדרך הבלתי נאותה' כלשונו שבה מתנהל אולמרט, מבקש ארגון אלמגור כי החלטה "אסטרטגית וגורלית של שחרור מאסיבי של מחבלים תמורת חייל אחד", תובא לדיון במשאל עם או בכנסת "גם בהיותה סוגיה מוסרית ורגשית לבד מהיותה בעיה ביטחונית שעלולה ללוות אותנו לדורות" .



עמדתנו, כותב בכרך במכתבו, "שהיא דעת רוב נפגעי הטרור: אל תשחררו מחבלים, אל תבצעו עם אנשי הטרור עסקאות מוות עם כנופיות הטרור באשר בעבר הן הביאו לנו שכול ויגון. אנו דורשים שתעמוד בהתחייבותך לעם מתחילת מלחמת לבנון השניה, לפיה הודעת שלא תשחרר מחבלים ולא תיכנע לטרור. בהבטחתך הנוכחית לארגוני הטרור שתשחרר מחבלים, אתה מוכיח כי שיטת חטיפת חיילי צה"ל ואזרחים וסחיטת ישראל משתלמת. הבטחתך מדרבנת אותם להמשיך בשיטה זו... שחרור המחבלים יביא לתוספת מחבלים מאומנים ומיומנים למתקפות טרור נוספות על אזרחי ישראל והם יגבו מחיר יקר מאזרחי ישראל וחיילי צה"ל".



"אנו מבקשים שתקח בחשבון ", כותב בכרך במכתבו לרה"מ, "שחרור מחבלים מהווה פגיעה נפשית כואבת בנו, המשפחות השכולות,שהרי עד כה התנחמנו בעובדה שרוצחי יקירינו וסייעניהם יושבים בכלא ואילו עכשיו אחרי שאתה מבטיח לשחררם, גם זה לא יהיה לנו.. נסה לעמוד במקומם של אב או אם שבנם נרצח מוטל מתחת למצבה".