שר החוץ לשעבר סילבן שלום סייר היום (א) בישוביי השומרון. שלום התייחס להפסקת האש ותקף את הסכמתה של ממשלת ישראל להיכנס להפסקת אש עם הרשות הפלסטינית. "הפסקת האש מזכירה את החלטה 1701 , החלטה של "משחקים בנדמה לי". הפסקת האש היא הפסקת אש מדומה וכל שהיא תתן זה פסק זמן לחמאס להתארגן מחדש" אמר שלום.

אנשים ירימו גבה איך אתה שהצבעת בעד ההתנתקות מבקר ביהודה ושומרון?, נשאל שלום ע"י כתב ערוץ 7, הוא ענה כי תמיד התנגד לנסיגות ותמך בהתיישבות, "אני תמיד תמכתי בהתיישבות. אני הייתי השר היחיד שהתנגד להסכם וואי. אני הייתי נגד היציאה החד צדדית מלבנון", אמר. והוסיף "בסופו של דבר תהליך ההתנתקות הייתה עובדה מוגמרת... כל מהלך של שלום שישראל עושה מתפרש בצד השני כחולשה", אמר, "צריך ללמוד מכך לקראת העתיד", סיכם.



"אין ספק שמהלך חד צדדי לא היה מהלך נכון. התנגדתי לו לכל אורך הדרך. אין בו שום תועלת. רק מהלכים שבהסכמה, כמו ההסכמים עם מצרים ועם ירדן, הביאו תועלת. הציבור הישראלי הבין היום שמהלך חד צדדי לא יכול להישנות. אין יותר מהלכים חד צדדיים".

לגבי הצבעתו בעד תוכנית ההתנתקות של שרון, גם בממשלה וגם בכנסת, הסביר ח"כ שלום כי בבעת ההיא, כאשר ראש הממשלה יצא עם התוכנית, כאשר היתה תמיכה של נשיא ארה"ב ותמיכה כלל עולמית, האפשרות לא לבצע אותה לא היתה ריאלית.

הוא הזכיר כי "טענו כנגדי כל הזמן איך אני, כשר חוץ שלא תומך בהתנתקות, יכול להסביר את התוכנית הזאת בחוץ. כל היום שאלו אותי על כך".

סילבן שלום גם הזכיר, בשיחה עם חברי מרחב יו"ש בליכוד, כי בהיותו שר אוצר הוא תרם לאיזור בנימין 538 מיליון ש"ח.

במסגרת הסיור הזכירו המארחים לשלום את נאומו מכנס הרצליה האחרון, בו דיבר על תוכניתו להסדר עם הפלשתינים - ללא עקירת יישובים. סילבן שלום הסביר כי הוא קיווה לעצור את ההתנתקות ע"י מהלך של התפטרות משולשת (הוא, נתניהו ולימור לבנת). סילבן שלום שהעריך בחושיו הפוליטיים החדים שההתפטרות המשולשת תביא לחיסול הסיכויים הפוליטיים של ההתנתקות התאכזב כששותפיו לא נענו ליוזמתו וכתוצאה -- התפתחה "פשרת לבני" וההתנתקות יצאה לדרך.

ח"כ שלום נטע עץ זית במטעי זיתים היהודים בגבעת אחיה, אך הופתע לדעת כי המקום מוגדר כמאחז בלתי מורשה, "לא ידעתי שמדובר במאחז בלתי חוקי עד הבוקר שהגעתי למקום. לדעתי כי הצדדים יצטרכו לשבת ביחד ולקבל החלטה משותפת", אמר.