עשרות בני אדם הפגינו אמש מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז, יאיר נווה, בגבעת שמואל. המפגינים מוחים על צווי ההגבלה וההרחקה שקיבלו תושבים ביהודה ושומרון. המשטרה נמצאת במקום.

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, נעצר ביום חמישי לחקירה. הרב אריאל העומד גם בראש בית הדין לעניני עם ומדינה בחסות הסנהדרין נחקר בין היתר על פסקי דין שנתן בית הדין בנוגע לאירועי עמונה וכן על פסק דין שעסק בצווי ההרחקה נגד תושבי המאחזים.

כעבור מס' שעות שוחרר הרב בערבות לאחר שנחקר במחלק התשאול במגרש הרוסים. על הרב אריאל נאסר לשוחח על הנושא במשך כ- 15 יום.

הרב אריאל סיפר לערוץ 7 "לאחרונה הוציא קצין בצה"ל פקודה ל-20 משפחות לגרש אותן מיהודה ושומרון... אדם שהולך להתחתן או שהתחתן רק עכשיו ואומרים לו לעזוב את ביתו. חובתנו מבחינה הלכתית, כשפונות משפחות שנקרעו לגזרים ע"י הוראה של קצין, לעזור להן. פנינו אליו להתייצב מספר פעמים ולהסביר את עצמו ולעשות תשובה, אך הוא לא נענה ולכן אנחנו ממליצים לא לעלות אותו לתורה. מעלים לתורה מי שמקיים את התורה. המשטרה נזעקה למה לא מעלים אותו לתורה, הגיעו ימים טובים על ישראל שמשטרת ישראל דואגת לעלות קצינים לתורה". 

שבוע שעבר במוצאי שבת נעצר הרב שמואל יניב המתגורר בגבעת שמואל בעקבות מחאה שהביע ביחד עם קבוצת אנשים קטנה נגד הרחקתם באמצעות צווים מנהליים וגם מעצרם של אנשי מאחזים, כעבור מס' שעות שוחרר הרב.



המחאה שבה השתתף הרב יניב היא הפגנה קבועה המתקיימת בכל מוצאי שבת מול ביתו שבגבעת שמואל של אלוף פיקוד המרכז יאיר נווה, החתום על הצווים.