"כל הדיבורים על מלחמה בקיץ הנוכחי אין להם סמך מודיעיני או עובדות בשטח", כך אומר קצין בכיר. לפי המידע שאנו עדים לו, אומר הקצין הבכיר, צבא לבנון מחזיק היום את כל מחנות החיזבאללה, ומקים מחנות קבע , סיורים ומחסומים בדרום לבנון.

החיזבאללה לא נמצא יותר במוצבים אך הם נמצאים בתוך הכפרים. הכוחות האירופאים פועלים בצורה מקצועית והם פוצצו עד כה עשרות בונקרים ומתחמים של חיזבאללה. הקצין הבכיר מגלה שעדין קיימות הברחות נשק מסוריה ומלבנון "יש הברחות, אך הם בהיקפים הרבה יותר קטנים, עיקר ההברחות הם דרך משאיות וכלי רכב בשטח", אמר הקצין.

הקצין הבכיר מגלה עוד שישנם גורמי ג'יאהד עולמי אשר פועלים בתוך לבנון ורואים בה כר נוח לפעולתם.

הקצין הבכיר ציין גם את יעדי פיקוד הצפון בתקופה הקרובה וציין ארבע נקודות מרכזיות: הראשונה ריענון כל הפקודות והנהלים, כתיבת ובקרת כל התוכניות המצעיות בשטח, אימונים של כל המסגרת הלוחמת ושיפור כשירות של היחידות השונות.

עוד הוא מגלה כי בכוונת צה"ל להקים מחדש את 'הגיס הצפוני' וכן גיס נוסף 'גיס מטכ"לי' כאשר מטרת בקרת וחניכת מפקדי האוגדות השונים כדי לתרגלם ולמצות את הכשירות המבצעית עד למקסימום. בהתייחס לנושא, אמר הקצין, כי בכוונת הפיקוד לערוך בתקופה הקרובה מס' תרגילים חטבתים ואוגדתים.

הקצין מסכם ואומר כי צה"ל פועל בצורה גלויה וסמויה לאורך הגדר כדי להגן על התושבים שבתיהם נמצאים בסמוך.

קצין בכיר אחר בפיקוד הצפון אמר היום, כי האיום העיקרי הוא חדירה ולא חטיפה. לשם התמודדות עם האיום עובה המערך וישנם יותר סיורים, יותר טנקים ויותר סד"כ.

האלוף במיל. אהרון זאבי-פרקש העריך בשבוע שעבר כי יש חשש למלחמה בצפון בקיץ הקרוב "סביב האביב והלאה צפוי סבב לחימה נוסף בצפון מול החיזבאללה, קשה לשלוט במזרח התיכון על מה שמתרחש, אך אופי המלחמה יהיה דומה לזה שהיה, והפעם הסיכוי שהסורים יצטרפו גבוה יותר; על השולחן האסטרטגי של ישראל מונחת הערכה מסודרת וכתובה כי צפויה מלחמה".

בנוגע לאיום האיראני, העריך זאבי-פרקש כי הוא מתקשה להאמין שהממשל הרפובליקני בראשות בוש יעשה משהו ממשי על מנת לעצור את המשך תכנית ההעשרה האיראנית והתכנית הגרעינית.