דו"ח פנימי של חיל האוויר חושף שורה של כשלים בטיפול  באיתי שרון, בזמן גיבוש לקורס טיס לפני כארבעה חודשים.

מהתחקיר עולה כי עד שחובש הגיע לטפל בנער חלפה למעלה משעה, החובש שהגיע למקום לא עבר אימון חובשים ואינו מיומן בתגובות ובטיפול במכות חום. החובש איבחן כי שרון סובל מהרעלת מים, מה שהביא לטיפול לקוי ולא נכון בנער.

מהדו"ח עולה כי שרון ז"ל פונה למקום בו נמצא רופא ברכב צבאי מסוג "אביר" שרצפתו חמה, מה שגרם לטמפרטורת גופו של שרון, שכבר עמדה על 43 מעלות, להמשיך לעלות. כמו כן, בית החולים "סורוקה" בבאר שבע לא הכין את חדר הטראומה, מאחר שלא קיבל התרעה על נער שמגיע במצב אנוש.



צוות הבדיקה החליט על שורת המלצות קשות נגד אלוף משנה עידו, מפקד בית הספר לטיסה ונגד כמה מפקדים מתחום הרפואה. מפקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי, ביקש מצוות הבדיקה להשלים בשבועות הקרובים כמה סוגיות בחקירה, לפני שיחליט כיצד לנהוג. בנוסף, המשטרה הצבאית החוקרת החלה בתחקיר על מנת לגלות האם ישנן עבירות פליליות.

איתי שרון, תושב זכרון יעקב, נפטר ביום הרביעי לגיבוש הטיס שנערך בבסיס חיל האוויר בחצרים. מעדויות עולה כי שרון לא התלונן על תחושה חריגה במהלך האימונים. בבוקר היום הרביעי הוא התלונן על חולשה. מפקדיו הורו לו לשתות, ואף סירבו לבקשתו לחזור לאימון. לאחר כמה זמן, עת שישב לנוח באיזור מוצל, התעלף שרון ומאוחר יותר מת.