בחומש נערכה הדלקת נרות חנוכה. ח"כ אריה אלדד הוביל את אחת הקבוצות שצעדה לחומש אומר כי הגעתם לחורבות חומש נועדה להביע את המחוייבות לחזור לישובים. בסופו של דבר ממשלות מורכבות מאנשים והם גם טועים. באנו להתחיל בתיקון הטעות של הממשלה אמר אלדד והוסיף כי הם יבואו שוב ושוב עד שהישובים יוקמו בחזרה. 'אין פתרון לאיומים על עם ישראל מלבד היאחזות בקרקע', אמר אלדד.

קודם לכן אמרה מגורשת מחומש, לימור הר מלך סון, כי על הכבישים המוליכים לחומש נראו מאות אנשים כשהם צועדים רגלית אל המקום. הר מלך הוסיפה כי הם נקטו בפעולת 'הטעיה' כלשונה, כאשר הקבוצה שלה התרכזה בנקודת מוצא אחת, ואף ריכזה סביבה את היס"מ והפרשים, ובה בעת קבוצות רבות אחרות יצאו והגיעו לחומש. הר מלך ציינה כי המשטרה הפעילה את הפרשים נגד נשים, כולל מבוגרות שבהן, וילדים.

באירוע השתתפו כאלף איש בהם פעילי קוממיות. יו"ר קוממיות, משה כהן, אמר באירוע: "הדלקנו חנוכיות, נדליק את המדינה, השטח איתנו, הציבור מתפכח".  



לפני מספר ימים ציינה הר מלך סון בראיון לערוץ 7 כי מאז שנעקרו מבתיהם לא איבדו התושבים את תקוותם לשוב ולבנות את ישובם. "בתקופה האחרונה הגיש צה"ל בקשה להקמת בסיס צבאי בשא נור אך הבקשה נבלמה בדרג המדיני כיון שהמנהיגים לא מסוגלים להודות בטעויות שלהם", אמרה.



יצוין כי היציאה היום לחומש היא חלק מסדרת אירועים בצפון השומרון שיעדיהם הוא הדלקת נרות סמלית על חורבות הישובים מתוך הקריאה 'טעות ניתן לתקן' והשאיפה לחזור בעתיד לבניית הישובים מחדש ובאופן קבוע.



רבני המטה להצלת העם והארץ פנו במהלך היממה האחרונה בקריאה נרגשת להגיע היום לחורבות היישוב חומש. בקריאה שהוציאו רבני המטה נאמר כי "בשעה זו כאשר ברור שפשע החורבן הוביל לכך שארגוני הטרור הרצחני הרימו ראש ומאיימים על קיומה של ישראל, הרי חובה על כולם לעשות הכול שהיישובים בצפון השומרון וברצועת עזה יחזרו על כנם. מי שרוצה למנוע שואה שנייה חובה עליו להלחם למען החזרת היישובים, רק כך נוכל להלחם מול האויב האכזר המנסה לכלותינו".



עוד כתבו הרבנים כי "ברוח ימי החנוכה בטוחים אנו שהחשמונאים של דורנו שהם המתיישבים ביהודה ושומרון וחבל עזה ינצחו את שלטון המתייוונים ועם ישראל ישכון לבטח בארצו".

לקטע וידאו שצולם ע"י מנורה חזני לחץ כאן