בית המשפט הורה לוואקף לפצות את יהודה עציון על פגיעה בזכותו להפגין. מדובר בהפגנה שקיימו לפני חמש שנים, עציון, פרופ' הלל וייס, ומי שמשמש כיום יו"ר מנהיגות יהודית בליכוד משה פייגלין, במחאה על היות הר הבית סגור בפני יהודים.



המשטרה התירה לשלושה לקיים את משמרת המחאה בשער האריות.



"היה זה בתקופה שבה ההר נסגר לאחר ביקורו של ראש הממשלה דאז שרון" אומר יהודה עציון. "דרשנו להפגין על שערי הר הבית. המשטרה כמובן לא נתנה והוסכם כי נפגין בשער האריות בבחינת 'שער העיר' ולא 'שער ההר'".



ההפגנה היתה שקטה מציין עציון , אחזנו בשני שלטים, "עד שבאו אנשי הוואקף בראשם מנהל מסגד אל אקצה, מוחמד חסיין. הוא איש עם דם חם, אלים מאד, אנו מכירים אותו מהתפרצויות קודמות. כשהוא ראה את המחאה הוא אסף את אנשיו והם באו ויזמו מהומה מכוונת. הם התחילו לתקוף אותנו באבנים, במכות וקרעו מידינו את השלטים".



עציון מוסיף כי ההפגנה היתה חוקית ומאובטחת והשוטרים שמרו עליהם באופן חלקי כדי שלא יפגעו בהם. "מאידך הגיעו קציני משטרה, 'בייחוד מיודענו ניסו שחם'. שחם קודם כל התנשק עם ראשי הוואקף ואחר כך התחיל לדבר איתם יפה ולשכנע אותם. בסוף עשה עימם 'הסכם' שנכון שמדובר בהפגנה חוקית, אבל הם, השוטרים, ידאגו שעוד מעט לא נהיה פה. הם לא דיברו בשמנו ואנחנו כמובן לא ביצענו, והמהומה נמשכה. כשהמשטרה מנסה לרצות אותם מצד אחד ולשמור עלינו מצד שני. פה ושם אחזו בכוח במי מהם כולל ראש הוואף עצמו כדי שלא ישתולל יותר מידי. מצד שני תוך שעה פינו אותנו משם, טאטאו אותנו. טענותינו שאנו מפגינים כחוק וזו הפגנה מתואמת ויש בידינו אישורים, הניבה: 'הכל טוב ויפה, הפה שאסר הוא הפה שהתיר ולהיפך, ועכשיו תתחפפו מכאן'"



כאמור השופט אברהם רובין קבע בהחלטה כי מאחר שעובדיו של הוואקף הם אלו שניסו להכשיל את ההפגנה "הם מודים במפורש כי נכחו במקום במסגרת עבודתם. מכאן שיש מקום להטלת אחריות שילוחית על הוואקף".



לפיכך, הוסיף השופט על הוואקף לשלם ליהודה עציון 5000 ₪ בגין "פגיעה בזכותו להפגין".



עציון עם זאת מטיל ספק בהענותו של הוואקף להוראת בית המשפט לשלם לו את הפיצוי. "סביר שהם לא ישלמו אבל אנחנו נלך להוצאה לפועל ואף נשקול חליטת רכוש כדי לממש את ההחלטה", הוא מדגיש.