ירית הפתיחה להקמת תנועת נוער לאומית חדשה בשם עמיחי, הפונה לנוער חילוני לאומי, נעשתה אתמול, עם מיצג מחאה מזעזע, שהוקם מול הכנסת והיה מיועד לעיניהם של חברי הכנסת והשרים. מאחורי המיצג והתנועה, עומד חבר הכנסת אריה אלדד מהאיחוד הלאומי.



"מדובר בתנועת נוער לאומית שמיועדת גם לצעירים דתיים וגם למי שאינם חובשים כיפות וגם לנערות, אומר אלדד ביומן ערוץ 7 ומוסיף "נכון שהפיתרון המדיני שאנחנו מציעים הוא ישובם מחדש של הפליטים הפלשתינים בירדן או במדינות קולטות הגירה".



על התאור שקיבלה תנועתם בעיתון מעריב כ"תנועת נוער שנושאת על דגלה בגאון את רעיון הטרנספר", אומר אלדד: "מי שרוצה לעשות לעצמו חיים קלים ולתייג את העניין כתנועת ימין קיצוני טרנספריסטי, אז שיעשה לעצמו חיים קלים". לדבריו, "הואקום בתוך הנוער הלאומי שאינו חובש כיפה קיים והוא גדול מאד ואיש אינו מקבל ומארגן את הנוער הזה. ולמקום הזה אני מנסה להיכנס".



לשאלת המראיין עוזי ברוך האם התנועה שייכת לתנועת מולדת התומכת ברעיון הטרנספר אומר אלדד: "אני לא חושב שנכון שתנועת נוער תהיה שייכת לאיזושהי מפלגה. גם השומר הצעיר לא שייך למרץ. אך יש מכנה משותף גדול לתוכנית המדינית של מרץ ולאידאולוגיה של השומר הצעיר".



אלדד מוסיף כי "זה נכון שנוער לאומי ירים יותר מדגל אחד. אנחנו בעד ההתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו מאמינים שאפשר לארגן צעירים בערים ובעיירות פיתוח למעגלי פעילות בתוך הקהילה שלהם למען הקהילה שלהם. בשדרות למען שדרות ובמעלות למען מעלות. אך המחוייבות האישית והאחריות החברתית והלאומית שלהם אינם עומדים בסתירה זה מול זה".



חברי התנועה, אומר אלדד, הם "צעירים שמאמינים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואנו צריכים לבסס את אחיזתנו בארץ הזאת. הם לא חובשי כיפות והצעירות אולי אינן לבושות צנוע ולא יתקבלו לבני עקיבא אך אין שום סתירה בין התכנית שלנו להפוך אותם למנהיגים בקהילות שלהם עם מעורבות אישית וחברתית עמוקה מאד".



לגבי מעורבות פוליטית כגון הפגנות, אומר אלדד, כי הכתבה יצאה לאחר שכתב מעריב הגיע למיצג שערכו מול הכנסת ובו הציגו זנב של קסאם בתוך גן ילדים הפוך עם כסאות וצעצועים ואיברים קטועים ומוכתמים בצבע אדום, תוך הסבר כי כך חס וחלילה יראה גן ילדים אם יפול בו טיל קסאם. "למה אתם מחכים, יש לעשות לפני שיתרחש דבר דומה. את זה אירגנו הצעירים מתנועת עמיחי. זו דוגמא לפעילות פוליטית. גם חברתית למעגל של שדרות וגם פוליטת מדינית מול הממשלה", אומר אלדד.



בתנועות הנוער נשמעו קריאות נגד היוזמה של אלדד להקים תנועת נוער הדוגלת בעקרון הטרנספר. יו"ר מעגל תנועות הנוער הציוניות חלוציות, דוד דרומלביץ, אף אמר כי "זהו ניסיון אנטי דמוקרטי מובהק, להקים ארגון נוער גזעני שנתמך מתקציב המדינה". והוסיף כי "מערכת החינוך צריכה להקיא מתוכה ומייד את היוזמה הרעה הזו, יש לטפל בפרצה בחוק המאפשרת להם לקום ולהפוך לתנועה, אני משוכנע כי שרת החינוך תטפל בנושא בצורה נחרצת ובלתי מתפשרת", אומר דרומלביץ.



לשאלה מה יענה לראשי תנועות אריאל ובני עקיבא, אם יאמרו כי הוא מתחרה בהם, אומר אלדד כי אינו יודע אם ירצו לאמץ את התכנית המדינית שלה אם כי יהיו שותפות מבורכות, אם ירצו להצטרף לאותו מהלך. הוא מוסיף כי תנועות הנוער "בוודאי עונים על צרכים של נוער דתי ומפעילים אותו בצורה נהדרת. לדבריו הוא מנסה לחקות את המודל שלהם במקום שפעם בית"ר כתנועת נוער לאומית היתה קיימת ועברה מן העולם וגם נוער מולדת לא קיים למעשה. אנחנו מנסים להכנס לתוך הוואקום הזה", אומר אלדד.



על הקמת התנועה הופקד לדברי אלדד עוזרו הפרלמנטרי, גילי צור, שמנסה לאתר רכזים באיזורים שונים. "הוא היה פעיל בניצן מייד אחרי ההתנתקות. ארגן כאלפיים מתנדבים למקלטים בצפון בתקופת המלחמה. הוא מנסה לאתר את אותם האנשים שמחוברים אלינו אידאולוגית וכשתיווצר הקבוצה הראשונית של רכזים נתחיל להקים סניפים" אומר אלדד