בפשיטה שנערכה לאחרונה בבתיהם של מעורבים בטרור בעירק התגלו תמונות לוויון מאתר 'אדמה' הפועל בשיתוף עם גוגל. מדובר בתמונות לוויניות של העולם כולו. בתמונות שנתפסו בפשיטה, נראים מחנות צבא בריטיים על פרטיהם כולל מיקום בניני מגורים, אוהלים, מתקני שירות ומגרשי חניה.



העתון מדווח כי מידי יום סופגים מחנות בריטיים ירי טילים שדיוקו הולך ומשתפר. גורמי המודיעין העלו חשדות כי גורמי טרור עושים שימוש במידע לוויני אך החשדות אומתו בעקבות תפיסת התמונות בפשיטה. כך מסרו גורמי מודיעין לטלגרף הבריטי.



בין התמונות שנלכדו היתה תמונתו בית המלון 'שאט אל-ערב' המשמש כמפקדה של הגדוד הבריטי סטפורדשייר. במפקדה שוכנים כאלף חיילים בריטיים.



דובר הצבא הבריטי צ'רלי בורבידג' אמר בתגובה כי הצבא הבריטי לוקח ברצינות רבה את נושא האבטחה של החיילים הבריטיים וכי הם פועלים לשיפור מיגון מגורי החיילים.



דובר גוגל אמר כי מדובר במידע פתוח וחופשי לציבור וכי ניתן להשתמש בו "לטוב ולרע". הוא אישר כי מתקיים דו שיח בין גוגל לצבא עירק. "אנחנו קשובים ומגלים רגישות לבקשות", אמר.



מס' חיילים מגדוד (Royal green jackets) RGS שנפצעו מירי טילים, הודיעו כי אם יתברר כי טרוריסטים עשו שימוש בטיווח הטילים בתמונות הלווין, ישקלו הגשת תביעות.