250 פעילי שלום עכשיו הפגינו היום בצומת העוקפים על כביש 60 סמוך לחברון. מול פעילי השמאל מפגינים כ- 50 פעילים התומכים באנשי היישוב היהודי בחברון. במקום התפתחו עמותים מילוליים בין הצדדים, כוחות צבא ומשטרה חוצצים בין הצדדים.



למרות הודעת צה"ל כי לא אישר לתנועת "שלום עכשיו" להפגין היום בחברון, לערוץ 7 נמסר, כי פעילי התנועה נמצאים בדרכם לחברון כמתוכנן. פעילי פורום נהלל נערכים למנוע את הגעתם של מפגיני "שלום עכשיו" לתוך חברון.



חבר פורום נהלל, צפריר רונן, מסר לערוץ 7 כי פעילי "שלום עכשיו" נמצאים בדרכם לחברון כמתוכנן וכי להערכתו ההודעות על כך שלא ניתן אישור הן בבחינת הטעייה.



רונן מתייחס להודעת אלוף פיקוד המרכז, יאיר נווה,מהבוקר לפיה לא ניתן אישור לתנועת "שלום עכשיו" להפגין היום בחברון, במחאה על התנכלות של תושבי תל רומיידה למשפחת אבו עיישה. לדעתו של נווה ההפגנה יכולה לגרום לסכנה בטחונית ולהפרות סדר.



מנכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אומר בתגובה כי ההחלטה מקוממת וכי צה"ל נכנע לאיומי המתנחלים. הוא ציין כי הצבא מאפשר לתושבים היהודים בחברון לקיים לעיתים תכופות אירועים המוניים באבטחה מלאה.



אתמול (ד), דרשו חברי פורום נהלל מאלוף פקוד מרכז יאיר נווה למנוע את בואם היום של אנשי ארגון השמאל 'שלום עכשיו' לחברון, ובכך למנוע עימות.



בפניה דחופה ביקש חבר הפורום צפריר רונן מנוה למנוע את 'הפרובוקציה' של הארגון הנקרא ב'שם המכובס' שלום עכשיו, "הפועל שנים בבוגדנות כגייס חמישי נגד מדינת ישראל" .



"אם הם יגיעו, מזהיר רונן, אנו אנשי "פורום נהלל" חברי ההתיישבות העובדת, מושבים וקיבוצים, "לא נאפשר להם ללבות את עלילות דם נגד חלוצי היישוב היהודי בחברון שאין טובים ומסורים מהם לעם ולמדינה. אין בכוונתנו לעבור לסדר היום לאחר שבאתר האינטרנט של שלום עכשיו כתוב שהם באים 'לקרוא לפרץ להשליט חוק וסדר'... הרי ברור שאין כוונתם לקרוא לפרץ להפעיל את צה"ל על מנת להיכנס למתקפה רבתי על מעוזי החמאס על מנת להשליט חוק וסדר ולתפוס את אלפי הרובים הלא חוקיים הנמצאים בחברון, זו לא כוונתם, הם הרי תומכי האיסלם הפשיסטי בדמות החמאס, כוונתם היא אחת ויחידה: ליצור עלילת דם ופרובוקציה שתציג את חלוצי חברון באור שלילי בפני הציבור הישראלי"



"אין בכוונתנו לאפשר לאנשי שלום עכשיו להכפיש את חלוצי חברון הנמצאים בחזית העם והמתמודדים לבד מול האויב הבא בשערי מדינת ישראל כולה. אחרי שהוכח שיותר מ 80% מהערבים החיים בחברון הצביעו עבור החמאס, ברור לכל בר דעת שרוב תושבי חברון תומכים ברצח טוטאלי של היהודים בארצם.איך ייתכן שאתם תאפשרו לתומכי האויב מהשמאל הפשיסטי לבוא לחברון?".



"היעלה על הדעת שעם ישראל יוותר על חברון ומערת המכפלה שם טמונים אבות האומה ? הרי לא היינו לעם לולא אבותינו, אברהם,יצחק ויעקב, ברור גם לך, אלוף הפיקוד, כי ללא מתי מעט החלוצים החיים בחברון לא היה עם ישראל מסוגל היום אף לבוא לחברון, וגורל מערת המכפלה היה כגורל קבר יוסף בשכם".



רונן מוסיף כי "אנשי ההתיישבות העובדת, חברי כנס נהלל קראו בתחילת השבוע לכל נאמני ארץ ישראל מרחבי הארץ לבוא ביום חמישי הקרוב לכנס הזדהות עם גיבורי חברון היהודית ולהדוף את ההתקפה השקרית של הגייס החמישי בדמות 'שלום עכשיו'".



"אנו תקווה שהצבא ימנע את הפרובוקציה המתוכננת של ארגוני השמאל הפשיסטי, לא יאפשר להם להגיע לחברון וימנע עימות שמי יודע את אחריתו", כותב חבר פורום נהלל לאלוף נווה.



רונן אמר לערוץ 7 כי אם לא תיענה בקשתם, חברי הפורום מתכננים לבלום את אנשי שלום עכשיו ביציאה מקרית ארבע לחברון.