חקלאים הצליחו לאסוף עד כה 150 אלף שקל למימון הגנתו המשפטית של בעל החווה שי דרומי שהרג בדואי שפרץ לחוותו. הכספים נאספו בחשבון בנק מיוחד שפתחה למטרה זו התאחדות חקלאי ישראל וכן מתרומות שערכו מושבי הנגב וארגון מגדלי בקר. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, אמר שהכספים שנאספו עדיין אינם מספיקים למימון הוצאות המשפט.



ביום שישי הקרוב יערכו החקלאים טקס נטיעות בחוותו של שי דרומי לכבוד ט"ו בשבט ולהזדהות עם מאבקו לאחיזה בקרקע. לארוע יגיעו אנשי מושבי הנגב, בוקרים וחקלאים ויסייעו לבני משפחתו של דרומי בתחזוק החווה.

בעבר אמר בלייר כי הארוע הקשה של הריגת גנב בידי בעל החווה החקלאית שי דרומי הינו "תוצאה של אוזלת היד המתמשכת של הרשויות בטיפול בגניבות החקלאיות והסלחנות הרבה כלפי הגנבים". לדבריו, הממשלה חייבת לפתור את בעיית הגניבות החקלאיות כדי למנוע השנות של מקרים דומים. החקלאים צריכים להתרכז בעבודתם ולא להחליף את המשטרה ולרדוף אחרי גנבים.



לדברי בלייר, בארגוני המגדלים ובועדות החקלאיות הצטברו אינסוף סיפורים על נזקי מכת הגניבות. מדי לילה ולעיתים גם לאור היום פושטות כנופיות מאורגנות של גנבים על השדות והחממות ונוטלות מכל הבא ליד: מתכות, ציוד השקייה, מיכון חקלאי ותוצרת חקלאית. חקלאים רבים לא מגישים תלונות במשטרה בשל חוסר הטיפול. "בהזדמנויות המעטות שגנבים עומדים למשפט, מגלים כלפיהם השופטים רחמנות בלי מוסברת כאילו מדובר במשובת ילדות ומסתפקים בעונשים מגוחכים שרק מדרבנים את הגנבים לחזור למלאכתם. אנו קוראים לחברי הכנסת לשנות את הגדרת הגניבות החקלאיות בחקיקה מעוון לפשע, כך שניתן יהיה להחמיר בהתאם את הענישה", הוסיף וציין כי ההתאחדות תרתם לסייע לכל מהלך ממשלתי או אזורי להתמודדות עם מכת הגניבות.