ועדת השרים אישרה הצעת חוק לזכויות תלמידים לקויי למידה במוסדות על תיכוניים. הצעת החוק שאותה יזם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, מגדירה את זכויותיהם של תלמידים אלו במוסדות אקדמיים, במכינות קדם-אקדמיות, מכללות וסמינרים להכשרת עובדי הוראה, בתי-ספר לטכנאים ולהנדסאים, הכשרות מקצועיות במסגרת משרד התמ"ת ומוסדות לימוד לרבנים ולדיינים.

עפ"י ההצעה, יחוייב כל מוסד לקבוע גוף שיטפל בלקויי למידה ויהיה מופקד על מתן ההתאמות כמו אופן עריכת מבחנים, שימוש בעזרים טכניים ייעודיים, סדנאות לפיתוח מיומנויות, שיעורי עזר, חונכות וכדומה. סל ההתאמות המוצע ללקויי הלמידה ישתנה מתלמיד לתלמיד על-פי צרכיו.

החוק יוחל בהדרגה במשך 6 שנים כדי לאפשר למוסדות להערך ליישומו.

לדברי ח"כ אורלב, "הצעת החוק באה לתת מענה לצרכים המיוחדים של לקויי הלמידה ונועדה לסייע להם לממש את מירב הפוטנציאל. היכולות והאיכויות האינטלקטואליות של לקויי למידה אינן נופלות מיכולותיהם של שאר הסטודנטים, וסל ההתאמות יאפשר להם להוציא לפועל את היכולות ולתרגם אותן להישגים לימודיים".



על-פי ההערכות, כ-3.5% מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה הינם לקויי למידה. במכינות הקדם-אקדמיות שיעור לקויי הלמידה מגיע לכדי 30%, מכיוון שלומדים בהן תלמידים רבים שלא הצליחו לעמוד במבחני הבגרות בבית הספר התיכון, בשל לקות הלמידה.