בדיון שנערך הערב אצל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בהשתתפות השרים עמיר פרץ ורפי איתן ובכירים במערכת הביטחון, החליט ראש הממשלה לאשר את המלצת שר הביטחון ומערכת הביטחון לפתח את מערכת "כיפת ברזל" להגנה מפני טילים קצרי טווח ובעלי טווח בינוני.

רה"מ אמר כי  החלופה שנבחרה היא המוצלחת ביותר הן מבחינת הפתרונות שהיא מספקת, לוח הזמנים לפיתוחה והעלויות שלה. הוא הוסיף כי  פיתוחה והצבתה של מערכת כזו מהווים  כיום כורח בלתי נמנע, ושיחד עם מערכות הגנה אחרות ובכלל זה מערכת "שרביט קסמים" להגנה מפני טילים לטווח בינוני, ומערכת ה"חץ" להגנה מפני טילים לטווח ארוך, תעניק לתושבי ישראל הגנה אופטימלית מפני איום הטילים.

ראש הממשלה הנחה כי מערכת הביטחון תתייעץ עם האוצר ותבחן את אפשרויות המימון השונות לפיתוח המערכת ולרכישתה.

יצויין עם זאת כי מפרסום בעתון גלובס עולה כי גורמים במערכת הבטחון קובעים שמערכת זו, 'כיפת הברזל' לא תתנה מענה הרמטי לבעיה. עפ"י בדיקה שנערכה התברר כי עלות טיל ליירוט רקטת קסאם היא כ 30 עד 40 אלף דולרים בעוד שעלות טיל קסאם היא 100 דולר. מול כל שיגור של טיל יעמדו לדברי אותם גורמים, שיקולי עלות מול תועלת. 

עוד נמסר כי פיתוחה של מערכת  היירוט "כיפת ברזל" תימשך 24 חודשים, ועל פי הערכות ראשונות עלות הפיתוח תהיה כ-150-200 מיליון דולר.