יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, החליט להשיב אש לעבר ראש הממשלה אהוד אולמרט שבאחרונה פתח במתקפה חריפה נגדו. בבלוג האישי לו מתייחס נתניהו להאשמותיו העיקריות של אולמרט כפי שהטיח אותן באחרונה. כזכור במרוצת הימים האחרונים האשים אולמרט את נתניהו בכך שבעת שחרורו של השייח אחמד יאסין בפרשת הסתבכות המוסד הוביל לעלייתו של החמאס, וכן בכך שהיה נכון לוותר על רמת הגולן במו"מ שקיים עם השלטון הסורי.



את האשמות אלה מגדיר נתניהו כהאשמות שווא משוללות יסוד לחלוטין, אותן הוא מטיח כייון שכובד משקל תפקידו כראש ממשלה גדול עליו ואין ביכולתו להציג "חזון אג´נדה וכושר ניהול", כדבריו.



כשהוא מבקש לפרוך את הטענה הראשונית באשר לעלייתו של החמאס פורס נתניהו סקירה היסטורית מאז ראשית ימין של הארגון בשנת 87' "כשהייתי שגריר ישראל באו"ם" וכבר אז "ביצע מאות פיגועי טרור, הרבה לפני הגעתי לראשות הממשלה. בעיית החמאס בעיני יצחק רבין הייתה חמורה עד כדי כך, שסבר שבאמצעות הסכם אוסלו יוכל למגרו. 'ערפאת' הוא הסביר, 'יטפל בחמאס בלי בג"צ ובלי בצלם'. בתקופת כהונתי כראש ממשלה נחלש החמאס ומספר הפיגועים שביצע היה הנמוך ביותר מאז תחילת הסכמי אוסלו. ראשי הממשלה יצחק שמיר, יצחק רבין ושמעון פרס ניסו למנוע מהחמאס לעלות כגורם פוליטי לגיטימי, וכך עשו גם כל ראשי הממשלה אחריי, מלבד אולמרט", מאשים נתניהו.



ח"כ נתניהו מרחב את האשמתו של אולמרט בביצור וחיזוק מעמדו של החמאס ברש"פ בכך ש"בניגוד לעמדתו של אריאל שרון, מר אולמרט אפשר לחמאס להשתתף בבחירות בירושלים המזרחית, ובכך סייע לעלייתו של החמאס לשלטון".



נתניהו מתייחס גם באופן נקודתי לטענותיו של ראש הממשלה כאילו השייח' אחמד יאסין שוחרר על ידו "בגלל שטויות", כהגדרת אולמרט. לדברי נתניהו "הוריתי על שחרור השיח יאסין (שאחר כך חוסל) כדי לשחרר את לוחמינו שנתפסו במהלך ניסיון חיסולו של חאלד משעל (לזה קורא ראש הממשלה "שטויות"). אני בטוח שזו הייתה החלטה נכונה ומוצדקת. כראש ממשלה לא הייתי מוכן להפקיר את לוחמינו בשטח ולסכן סודות מדינה. לוחמינו מסכנים את חייהם מידי יום מתוך ידיעה שהמדינה ערבה לביטחונם ותעשה כל הניתן להחזירם הביתה. כך נהגתי וכך הייתי נוהג גם היום"



באשר לטענות כאילו היה נכון נתניהו לוותר על רמת הגולן במו"מ עם סוריה קובע נתניהו באופן נחרץ כי "בניגוד לטענתו של מר אולמרט, לא הסכמתי לרדת מרמת הגולן". לדבריו דווקא הוא היה זה שחיזק את מעמד הגולן כישראלי גם בראייה האמריקאית.



מוסיף נתניהו וכותב "בעוד שראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הפקיד בידי האמריקנים מכתב המצהיר על נכונות לרדת מרמת הגולן, אני הייתי זה שדרש וקיבל ממזכיר המדינה האמריקני, וורן כריסטופר, מכתב שביטל את פיקדון הנסיגה והזכיר את ההתחייבות של הנשיא פורד שישראל תישאר על רמת הגולן. דבקותי בעמדה זו היא שהביאה לסיום המגעים עם סוריה, דווקא משום שהתעקשתי להישאר על הגולן"



את דבריו חותם יו"ר האופוזיציה בכך שלטעמו "ראש ממשלה בישראל צריך לנהל מגעים עם מדינות האזור בניסיון להגיע לשלום. אנו חפצים בשלום, אך לא בכל מחיר. כך נהגתי במגעים עם סוריה, תוך הפעלת שיקול דעת ושמירה על האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל".