ארגון השמאל 'האגודה לזכויות האזרח' פנה בימים האחרונים אל שר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, במחאה על תכניתו, כפי שפורסמה בתקשורת, לפיה בכוונתו לאמץ תכנית של "פינוי-פיצוי", שמטרתה לעודד בדואים לעבור מכפרים בלתי-מוכרים לעיירות הקבע, באמצעות הגדלת הפיצויים. זאת לנוכח החשש שמי שלא יסכים לקבל את הפיצוי ייאלץ להתפנות בכוח.





עו"ד באנה שגרי-בדארנה מהארגון, מציינת במכתב לשר, כי כ-80 אלף בדואים מתגוררים בכפרים בלתי מוכרים וביישובים הנמצאים בהליכי הסדרה תכנונית. "במקום לקדם תכנית, שתוביל לתכנון שוויוני ולחלוקה צודקת של משאבי הקרקע בנגב, תוך התחשבות בזכויות הקניין של המיעוט הילידי הבדואי, מציעה הממשלה תכניות מפלות, תוך עקירת כפרים שלמים ויישובם מחדש של תושביהם, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם רצונם ועם אורח חייהם הקהילתי".



לטעמו של הארגון ולטעם אנשיו העקירה של הבדואים מכפריהם "עומד בסתירה להתחייבויותיה של המדינה באמנות בינלאומיות, שהמדינה עצמה אישררה, ובראשן האמנה בדבר ביעור כל צורות האפליה הגזעית, האוסרת על פינוייה מאדמותיה ההסטוריות מבלי לקבל מראש את הסכמתם המודעת והחופשית של התושבים, ואף מחייבת לנקוט צעדים להחזרתם לטריטוריות שנעקרו מהן. פינוייה של האוכלוסייה הבדואית מהכפרים הבלתי-מוכרים וריכוזה בעיירות תהווה החרפת האפלייה הקשה בתכנון ובהקצאת משאבי קרקע, שהבדואים סובלים ממנה".