מוסד אל-אקצה, מיסודה של התנועה האסלאמית בראשותו של השי' ראיד סלאח, ערך היום  (28 בפברואר) טקס "שבועה והתחייבות" למען ירושלים ומסגד אל-אקצה. הטקס המקורי היה אמור להתקיים בשעות הבוקר במלון קומודור במזרח ירושלים, ואולם בפקודת מפכ"ל המשטרה, נסגר המלון והמתכנסים נאלצו לערוך את הטקס ומסיבת העיתונאים במקום אחר בעיר.

השיח' ראיד סלאח תקף את משטרת ישראל והממסד הישראלי, והאשימם בכוונת מכוון להרוס את מסגד אל-אקצה ולהקים את בית המקדש על חורבותיו. סלאח טען כי מטרת הטקס הינה להסביר את סכנת ייהוד ירושלים והאיומים העומדים בפני מסגד אל-אקצה והמקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות (לא התייחס למקומות הקדושים ליהדות).

עוד טען, כי הממסד הישראלי הכין תוכנית להקים בית כנסת בשטח מתחם מסגד אל-אקצה, אשר שעריו מופנים לרחבת המסגד, לדבריו, במסגרת התוכנית אמורים להיהרס חמישים בתים של פלשתינים בעיר העתיקה.

מראשי אנשי הדת הפלשתינים, עיכרמה סברי, האשים את ישראל בפעילות שנועדה למחוק את המורשת והתרבות של ההיסטוריה האסלאמית. לא מדובר בשיפוצים, טען סברי, אלא בהרס מכוון. המופתי של פלשתין, מוחמד חוסיין, יצר קשר בין כל פעולות ישראל ב'גדה המערבית' לבין אלה שבירושלים בציינו, כי מדובר באותו "כובש". לטענתו, "השלטונות הישראליים חוששים שנדבר ונחשוף את הפשע שלהם שהם עושים במעלה המוגרבים. אנו נשבעים להגן על ירושלים ואל-אקצה".