איש העסקים ארקדי גאידמק תרם 450 אלף דולר להשלמת האנדרטה לחללי אסון המסוקים. גאידמק נענה לפניה של משפחות החללים, המתקשים זה עשור להשלים את בנית האנדרטה על אף סיוע כספי של הממשלה ושל גופים פרטיים.



למעלה מעשר שנים חלפו, ומאז אסון המסוקים משפחות החללים נלחמות ומחכות כבר עשור לכספי המדינה, אך עדיין המדינה לא מצאה תקציב כדי לממן הקמת אנדרטה להנצחת אסון המסוקים לזכר 73 הלוחמים שנהרגו.

המשפחות השכולות מנסות להקים בשנים האחרונות אנדרטה לא הרחק ממקום ההתרסקות - סמוך לקיבוץ דפנה בצפון הארץ, אך ללא הצלחה, כנראה שלאחר תרומה זו סוף סוף תוקם האנדרטה ותנציח באופן מלא את חללי האסון שנהרגו בשליחות המדינה.

רבות דובר אודות העזרה הכלכלית שמגיש גאידמק לקבוצות נצרכות ברחבי הארץ ועל הקשר בין עזרתו לבין שאיפותיו הפוליטיות. במהלך ימי מלחמת לבנון השניה הסיע גאידמק תושבים מצפון הארץ לעיר אוהלים שהקים במרכז הארץ. תושבים משדרות הוא הסיע לשלושה ימי נופש מן הקסאמים במלון חמישה כוכבים באילת. כל המעשים הללו מהווים תשתית לארגון החדש שעל הקמתו הכריז גאידמק רק לאחרונה, ארגון 'צדק חברתי', שאמור לשמש על פי ההערכות כפלטפורמה להקמת מפלגה שתתמודד בבחירות לכנסת.

אסון המסוקים הוא תאונה שהתרחשה בליל ה־4 בפברואר 1997, כח בשבט ה'תשנ"ז, כאשר שני מסוקי יסעור של צה"ל התנגשו זה בזה בשמי צפון הארץ, בעת שהובילו לוחמים מחטיבת הנח"ל ומיחידות נוספות למוצבי צה"ל בדרום לבנון. אחד המסוקים התרסק בחצר של מבנה ששימש כצימר לנופשים במושב שאר ישוב, ואילו השני התרסק בשדה פתוח ליד קיבוץ דפנה. לא היו נפגעים על הקרקע. באירוע נהרגו כל 73 החיילים שהיו במסוקים. שמונה מתוכם היו אנשי צוות האוויר שהטיסו את המסוקים.