איש כנס נהלל צפריר רונן אומר היום בכנס ירושלים כי "האסון שלנו" הוא שהקרב על ארץ ישראל מזוהה עם הציבור הדתי. "אתם האחרונים שנותרתם על החומה ואלו שהיו עימכם זורקים עליכם אבנים ובליסטראות, על מי שנותר על החומה להגן על הקיום היהודי בארץ ישראל".



רונן מוסיף כי מי שמדבר על פינוי התנחלויות, מדבר למעשה על 'השמדת הקיום היהודי בארץ ישראל'. מדינת ישראל לדבריו אינה מדינה רגילה ומי שאומר שאין זה מוסרי לשלוט על עם אחר "אני שואל, האם זה מוסרי יותר למסור חלקי ארץ ישראל לאויב הערבי"?



הקיבוץ המאוחד לדבריו 'נעלם'. רונן מספר כי ב 24 ביוני 67 , 12 יום לאחר סיום מלחמת ששת הימים, נערך בקיבוץ המאוחד כנס 'ועידת רמת הכובש' שבמהלכו יצחק טבנקין עלה על הבמה ושאג: "איך זה שלא הקמנו עד היום 100 ישובים חדשים"? זה היה הקיבוץ המאוחד, הוא אומר ומדגיש כי הוא נותר נאמן לאותם מייסדים.



רונן התייחס למחלוקת על סוגיית סירוב הפקודה בהתנתקות ואמר כי למעשה לא היה זה סירוב אלא "אי ציות לפקודה בלתי חוקית", וזאת משום ש"להשמיד קיום יהודי בארץ ישראל, זה בלתי חוקי".



לנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש מציע רונן, להקים את המדינה לערבים "המכונים פלסטינים" במקום על ציון, דווקא בטקסס. 'יש לומר שאנחנו לא מוכנים לתת את ארצנו ומי שרוצה לעשות איתנו שלום, לא תמורת חלקי ארץ ישראל', הוא מוסיף.



אנחנו זקוקים להנהגה המושתתת על אבות הציונות, אומר רונן ומבטיח כי בקרוב הימין יגיע לשלטון ואז "נחיל את הריבונות על כל ארץ ישראל ונדרוש מבחן נאמנות כולל מ'אויבים' המחזיקים בתעודות כחולות. נחוקק חוקים שלא יישאר אדם אחד בפרקליטות הפועל וקורא להשמדת קיום יהודי בארץ ישראל".