הבוקר הותר לפרסום כי באמצע חודש אפריל השנה נעצר בירושלים מצעב בשיר, תושב דיר אל אלבלח ברצועת עזה. הוא הודה בחקירתו בשירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל כי בחודשים האחרונים נהג להיכנס לישראל על מנת לאסוף מידע אודות אישים בכירים במטרה להתנקש בחייהם בהם ראש הממשלה אהוד אולמרט וחברי כנסת אחרים.





העובדות כפי שעולה מכתב אישום:



1. הנאשם תושב עזה ועובד בארגון הבינלאומי – Médecins Sans Frontières (רופאים ללא גבולות).



2. עקב עבודתו בארגון הבינלאומי, החזיק הנאשם באישור כניסה לישראל.



3. במהלך שנת 2006 גמל בלבו של הנאשם רצון לבצע פיגוע טרור וזאת מפאת התסכול שאותו חש עקב פעולות צה"ל בשטחים. כתוצאה מכך, החליט הנאשם להתנקש באישיות ישראלית בכירה.



4. לשם מימוש תוכניתו, פנה הנאשם, אל פעיל טרור בארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" ששמו איברהים טהה (להלן: "איברהים") וסיכם עימו שינסה להתנקש בחייו של ראש ממשלת ישראל - אהוד אולמרט.



5. הנאשם ואיברהים סיכמו, כי הפיגוע יבוצע בירי ולשם כך עבר הנאשם אימונים באקדח בלגי בקוטר 9 מ"מ.



6. לקידום הקשר האמור ומטרתו, הגיע הנאשם לבנין הקונסוליה האמריקנית בירושלים (שחשב בטעות שהוא בית ראש הממשלה) וזאת לשם איסוף נתונים אודות תנועותיו של ראש הממשלה. משהתרשם מעוצמת סידורי האבטחה במקום והקושי להתתגבר עליהם, חזר בו הנאשם מתוכניתו לרצוח את ראש הממשלה.



7. על אף האמור, לא חדל הנאשם מנסיונותיו לבצע פיגוע "איכותי" כלפי אישיות ישראלית בכירה. הנאשם המשיך לאסוף נתונים על מספר חברי כנסת ובהם ח"כ אפרים סנה (שהנאשם ידע כי הוא קצין צה"ל לשעבר), ח"כ אופיר פינס (שהנאשם סבר, כי היה ראש הסוכנות היהודית) וח"כ אביגדור ליברמן (שהנאשם ידע, כי הוא תושב ישוב בשטחים). על כל היעדים בהם חשב לפגוע, שוחח הנאשם עם איברהים.



8. לבסוף, החליט הנאשם להתנקש בחייו של מנכ"ל עמותת "אלעד" – דוד בארי, וזאת לאחר שקרא בעיתון "אל-קודס" כי העמותה עוסקת ברכישת נכסים במזרח ירושלים.



9. הנאשם נסע לירושלים בכוונה לערוך תצפית על דוד בארי ועל תנועותיו.



10. מאחר שחשש מפני בדיקות ביטחונות במחסום, בכניסתו לישראל, חדל הנאשם מתוכניתו לבצע את הפיגוע בירי. תחת זאת, ובעצה אחת עם איברהים, התאמן הנאשם ב-"קונג-פו" אצל מומחה לאומנות לחימה מוחמד כילאני – הכל כדי שיהיה מסוגל להתנפל על דוד בארי ולשבור את מפרקתו.



11. הנאשם נעצר לפני שהצליח לבצע את זממו.



12. את מגעיו עם איברהים המתוארים לעיל קיים הנאשם ביודעו כי איברהים פעיל בארגון טרור. כמו כן, פעל הנאשם, במעשיו המתוארים לעיל, בכוונה להביא לידי פגיעה בביטחון מדינת ישראל.



13. במעשיו המוארים לעיל, קיים הנאשם מגע עם סוכן חוץ ללא הסבר סביר לכך. כמו כן, קשר הנאשם קשר לעשות פשע מסוג רצח.





הנאשם מאושם:



מגע עם סוכן חוץ – עבירה לפי סעיף 114(א) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 (להלן: "החוק").



קשירת קשר לפשע – עבירה לפי סעיף 499(א)(1) לחוק.