ד"ר אילן פפה, מהאבות הרוחניים של השמאל הרדיקלי בישראל, מאשים את הממשלה במדיניות כלפי הפלשתינים הדומה לזו של המשטר הנאצי כלפי היהודים וקורא לבטל את מדינת ישראל ולהקים במקומה מדינה אחת בכל שטח פלשתין. להלן עיקרי דבריו של פפה שנאמרו בכנס בבלעין ב- 18 במאי 2007:



"כאשר אנו מגיעים ל- 40 שנים של כיבוש ו- 60 שנות של "נכבה"... אנו עדיין מדברים על פתרון של שתי מדינות, בעוד אנו צריכים לדבר על פתרון של מדינה. אנו עדיין מדברים על האפשרות שהפלשתינים יוותרו על זכות השיבה בעוד אנו צריכים להתעקש על כך שפלשתינים יוכלו לממש את זכות השיבה. אנו עדיין מדברים על פתרון חלקי בעוד אנו צריכים לדבר על הסדר כולל לבעיה הפלשתינית".



"אנו צריכים לדבר בשפה אחרת... לפני שיהיה מאוחר... נקודת המוצא היא שאדמה זו היא ארץ אחת הנשלטת ע"י משטר אחד, המבצע מדיניות שאינה מותירה לפלשתינים כל חלק באדמה זו אם הם בגולה, בבלעין או בנצרת... אנו תחת שלטון של משטר אידיאולוגי שרוצה להחיל שלטון יהודי על שטח פלשתין".



"אנו צריכים לתקוף את התשתית האידיאולוגית הציונית של ישראל... האליטה הפוליטית בישראל אינה משחקת עוד את המשחק הדמוקרטי. היא עומדת ליישם את הפרקים האחרונים בתוכניתה להפוך את פלשתין למדינה יהודית עם מעט פלשתינים ככל האפשר".



"אם אנו מבינים את מדיניות הטיהור האתני בעבר... אנו לא צריכים לדבר על דיאלוג עם המדינה היהודית, אנו לא צריכים לדון במפת הדרכים, אנו לא צריכים לדון ביוזמת ז'נבה. אנו צריכים לדון בדרכים כיצד להביס את האידיאולוגיה הזו... ע"י אותו לחץ שהופעל על משטר האפרטהייד של דרום אפריקה... על העולם צריך להעביר מסר לישראל... שמדינה שמחויבת לאידיאולוגיה כזו אינה יכולה להיות חברה בקהילת העמים הנאורים".



"אני מצפה במיוחד מאנשים בגרמניה... במיוחד בגלל מה שקרא בשואה... אני מצפה לשמוע מהקול המוסרי בגרמניה לומר שאנו לא יכולים לסבול מה שישראל עושים לפלשתינים... והיא (גרמניה) המדינה הגדולה באירופה צריכה להוביל את החרם נגד ישראל. זו מורשת (גרמנית) מעוררת בושה המאפשרת לישראלים לעשות לפלשתינים מה שהנאצים עוללו ליהודים".



"האמינו לי נולדתי במדינה, אני תוצר של מערכת החינוך, באופן ברור לא תוצר מוצלח של מערכת החינוך הזו (קריאות "בראבו" בקהל). אני יודע מבפנים, כי ישראלים אינם מבחינים בין קבוצות שונות של פלשתינים. הישראלים אינם מבחינים בין פלשתינים טובים ורעים. הישראלים לא יאפשרו פתרון של שתי מדינות. הם לא יאפשרו פתרון של מדינה אחת. הם לא יפסיקו את הכיבוש. הם לא יאפשרו את מימוש זכות השיבה. כל דבר שתעשו לא ישכנע אותם לעשות דבר זה או אחר. הם לא יעשו דבר מדברים אלה אם הם יונחו לבחירתם. אבל אם תפעילו עליהם לחץ כמו שלחצתם על דרום אפריקה הם יעשו הכול... לחץ כזה יאפשר לכולם לחיות בפיוס ובשלום האדמת קודש הזו (קריאות "בראבו" בקהל)".