ארגון יד לאחים הנאבק במיסיון מאשים את המשטרה בשיתוף פעולה עם המיסיון. לטענתם המשטרה עצרה אותם ומנעה מהם להיאבק במיסיון כשלמעשה הם לא ביצעו כל עברה על החוק.



עו"ד משה מורגנשטרן, מהסגל המשפטי של יד לאחים, שיגר מכתב תלונה חריף למח"ש בו כתב, "המשטרה לא חקרה ולא בדקה ולמעשה נקטה יד אחת עם המיסיון.



בחודשים האחרונים פעלו אנשי יד לאחים בבניין המשרדים 'בית פרץ' ברחוב חלוצי התעשייה בקריית ים, שהוא אחד מארבעת המוקדים המרכזיים בהם פועלים בקביעות אנשי הכת המיסיונרית הידועה לשמצה, כת עדי ה', באזור חיפה והקריות. התחקיר של יד לאחים הצביע על כך שמדי שני ורביעי מתקיימים במקום הרצאות מיסיונריות פעילות בהשתתפות כ-60 איש.



אנשי יד לאחים ניצבו במקום בימי שני ורביעי, קידמו את פני הבאים להרצאות והציגו בפניהם את האמת המסתתרת מאחורי מעשי המיסיון. הפעילים ניסו לשכנע את הבאים כי מוטב להם ולנפשם להתנתק מהכת ההרסנית, המסוכנת והמפוקפקת ויפה שעה אחת קודם.



לפני כחודש קיבלו פעילי יד לאחים צו הרחקה מהמקום לשבועיים תמימים. הפעילים ניסו לתלות את הצו בחוסר הבנה ונעדרו מהמקום לשבועיים. בחלוף שבועיים התייצבו במקום אך ניידת משטרה הגיעה למקום והשוטרים עצרו את הפעילים.



בארגון טוענים כי לבקשת אחד הפעילים, סירב אחד מהשוטרים להזדהות בשמו כשהוא מנבל את פיו בביטויים שאין הדעת והדת סובלתם. לטענתם, בתחנת המשטרה עוכבו הפעילים לחקירה מתישה של לא פחות משש שעות, על אופן הפעילות. בחקירה התברר שהמיסיונרים התלוננו במשטרה שפעילי יד לאחים מטרידים אותם ומפריעים לפעילותם. בצעד שערורייתי המנוגד לכל אמת מידה חוקית ומשפטית, שוחררו הפעילים לא לפני שחויבו לחתום על קבלת צו הרחקה והתחייבות מפורשת שלא יפקדו את המקום גם לאחר פקיעת מועד צו ההרחקה, תוך הבהרה ברורה כי אם לא יעשו כן, יוגש נגדם כתב אישום חמור בבית המשפט.



בעקבות המקרה שלח עו"ד משה מורגנשטרן, מהסגל המשפטי של יד לאחים, מכתב תלונה חריף למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחיפה, ובו פירוט ארוך ומדויק של כל השתלשלות האירועים, לרבות כל מעשי ודברי השוטרים. בתלונתו מציין עו"ד מורגשנטרן כי "פעילי יד לאחים עשו את מלאכתם במסגרת החוק בלבד. בכוונה תחילה ובהתאם לייעוץ משפטי מוקדם, הם לא התייצבו במקום מעולם לא בשלושה, אלא בשניים – על מנת שלא תהיה זו התקהלות בלתי חוקית". הוא אף מציין כי הם הופיעו במקום ללא שלטים, ללא מצלמות ובלי מיקרופון.



"אין ספק שהמשטרה עשתה כאן יד אחת עם המיסיון", קובע עו"ד מורגשנטרן ומבהיר כי "להתנהגות הקפקאית הזו יושם קץ. לא יתכן שהמשטרה 'תקנה' בקלות כה נמהרת כל תלונת סרק שמוגשת נגד פעילי יד לאחים ותוביל למעצרם הממושך והמקומם, על לא כל עוול בכפם". הוא הבהיר כי הוא מצפה לתשובת מח"ש וכי אינו מתכוון לשבת בחיבוק ידיים כל עוד הדיון בנושא לא ימוצה, לרבות נקיטת מסקנות אישיות כלפי השוטרים הפוגעים.



יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, התייחס לדברים בחומרה רבה באומרו כי "המקרה הזה אינו אלא השלכה ישירה של המצב הפרוץ השורר בכל חלקי הארץ, כל עוד לא מתוקן חוק המיסיון".