ביום שישי התקבלו שני תושבים חדשים באקווריום הגדול בעולם באטלנטה, ג'ורג'יה. שני כרישי ליוויתן. הם הגיעו בערך בשעה 06:00 בבוקר במרחק של כחצי שעה זה מזה.



השניים הוטסו מרחק של 8000 מיילים מטאיוואן דרך אלסקה. הם יצורפו לשלושת חבריהם השוהים כבר באקווריום הגדול. אילו הם כרישי הליוויתן היחידים המוצגים מחוץ לאסיה, וביחד הם הופכים לקבוצה הגדולה ביתר של כרישי ליוויתן שניתן לראות בתצוגת אקווריום. כך מדווחת רשת ה-CNN.



שני הזכרים הצעירים בחבורה קיבלו שמות טאיוונים לכבוד ארץ מוצאם, האחד על שם פארק גדול בטאיוואן והשני על שם הר בטאיוואן.



השניים הוטסו בטיסת מטען שכללה בריכות ענק עם מיכלי חמצן צמודים על מנת למנוע נזקים לחיות המיוחדות. הטיסה נחתה בערך ב- 03:30 בבוקר, משם הועברו המיכלים עם הליוויתנים המיוחדים למשאיות שנשאו אותם עד לאקווריום הענק. הנסיעה לוותה בשיירה של ניידות משטרה עם אורות כחולים מהבהבים. ברגע שהגיעו הם הושארו בתוך המיכלים על מנת שוטרינרים מקומיים יוכלו למדוד אותם ולבצע בהם בדיקות דם על מנת לראות את מצב בריאותם.



לאחר שנגמרו הבדיקות הועברו הדיירים החדשים לתוך האקווריום הענק בעזרת בדי קנווס. כל אותה עת שחו שלושת החברים הוותיקים מסביבם מסוקרנים לראות מי הבאים.



מנהל האקווריום, ג'ף סוונגן, אמר "בכל פעם שקורה משהוא בתוך הקבוצה אנו לומדים עליהם יותר ויותר".



"קשה מאוד להעריך את גילם של ליוויתנים, אך לפחות לגבי אחד הליוויתנים- הוא וערך להיות כריש הליוויתן הצעיר ביותר החי באקווריום"- כך מעריך ריי דייויס, סגן מנהל התפעול הזאולוגי של האקווריום.



בואם של הליוויתנים החדשים נעשה מיד לאחר דבר מותו של ראלף הליוויתן בינואר באקווריום זה- מכוכבי הליוויתנים שהיו באקווריום מראשית הקמתו ב- 2005. מומחים טוענים שבעיות באיזור הבטן שלו גרמה לו למות.



בעיקבות המוות, התעוררו ארגוני זכויות החיות לתהות האם התנאים שבהם מוחזקים כרישי הליוויתן טובים עבורם, האם לא מדובר על יותר מידי כימיקליים הגורמים להם לאיבוד תאבון ולהאכלה בכוח? מנהלי האקווריום מודים שמאז מותו של ראלף השתנו כמה מתנאי הטיפול באקווריום, וכתוצאה מכך חלה ירידה במשקל של שני זכרים מתוך הקבוצה הישנה. מומחים בצוות האקווריום טוענים שלא הוכח קשר ישיר בין הטיפול למותו של ראלף.



האקווריום מכיל 6 מיליון גלונים של מים, ומומחים במקום טוענים שזהו מרחב המתאים לחמישה כרישי ליוויתן לגדול אפילו למימדים של 40 רגל אורך.



בנוסף לתצוגת כרישי הליוויתן ישנו אקווריום נוסף הגדול מקודמ,ו ובו ניתן לראות תצוגה של כ- 100,000 זנים מיוחדים של שוכני המים ודגים נדירים אחרים.