מלחמת האחים ברשות הפלשתינית הולכת ומתרחבת. הפתח והחמאס אינם מכבדים את הסכמי הפסקת האש הנחתמים בין הצדדים חדשות לבקרים, וניכר כי תנועת החמאס חותרת להביא להכנעת הפתח, למוטט את מוסדות הרשות הפלשתינית ולהקים בסיס לשלטון אסלאמי עצמאי.



הדיווחים מרצועת עזה מתארים מציאות קשה של חיסולים הדדיים כולל של פצועים בבתי חולים, חטיפות והוצאות להורג בירי ובהשלכה מבניינים גבוהים. אמש בשעות הערב (11 ביוני) חוסל מאהר אבו אל-ג'דיאן מבכירי הפתח ואחיו בחילופי אש בעיר עזה. מנגד מסר מקורות רפואיים על הריגתו של מוחמד נעים אל-דחדוד, פעיל בכוח המבצעי של החמאס לאחר שנחטף בידי פעילי הפתח. עוד בהרוגים: מוסא אבו זינב, מאזן עג'וז ומוחמד מוחג'ז פעילי חמאס, יאסר רסוב פעיל במודיעין הפלשתיני, שלוש נשים בגילאים 75, 15 ו- 19 שמצאו מותן בעת הפגזת ביתו של חסן ארביע בעזה, אב ושני ילדיו.



על רקע חידוש הלחימה ואיומי החמאס להתנקם בפתח שיגרו גדודי חללי אל-אקצה איום גלוי ולפיו הארגון מודיע על כוונתו להיפרע ממנהיגי החמאס בגדה המערבית אם תמשיך תנועת החמאס לחסל פעילי פתח ברצועת עזה. אבו עודיי, דובר גדודי אל-אקצה, אמר בראיון לסוכנות הידיעות "מען", כי אזהרה בעניין זה הועברה להנהגת החמאס. "אם תנועת החמאס תמשיך לחסל פעילי פתח ברצועת עזה כפי שחיסלה את מפקד גדודי אל-אקצה בצפון הרצועה, ג'מאל אבו אל-ג'דיאן ומשפחתו, אנו נחסל את כל ההנהגה והפעילים של החמאס בגדה המערבית ללא יוצא מן הכלל", הזהיר אבו עודיי.