במענה לפניית הפורום המשפטי שתבע כי השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, יעצור את מינוי תת ניצב ניסו שחם למפקד במחוז ירושלים של המשטרה ענה השר כי הוא סבור ש"על לובשי המדים להוות דוגמא ומופת לקיום החוק אך תנ"צ שחם הביע התנצלות פומבית וכנה על דבריו ובהתחשב במסורת כי אין לך דבר העומד בפני התשובה, ואל לנו לנעול את הדלת בפני השבים באמת ובתמים, אני לא מוצא לנכון שיש דופי בכוונה למנותו לסגן מפקד מחוז ירושלים וזאת כמובן בהתחשב במכלול תפקודו ובכישוריו המקצועיים במסגרת משטרת ישראל".



בתגובה כתב עו"ד יצחק בם מהפורום המשפטי לדיכטר כי לא נמצא רמז לחרטה כנה ותשובה אמיתית בדבריו של תנ"צ שחם וכי הפורום יעתור לבג"צ נגד המינוי.



"מכתבו לרב מרדכי אליהו נראה יותר כניסיון התחנחנות של מי שריח קידום עלה באפו, מאשר כהבעת חרטה כנה. קידומו של קצין שנתן הוראה בלתי חוקית בעליל להכות מפגינים בלתי אלימים משדר מסר מוטעה לכל שרשרת הפיקוד. רק בימים האחרונים בעת ארועים הקשורים למחאת הציבור החרדי נגד מצעד הגאווה בירושלים נוכחנו שוב לדעת כי המשטרה ממאנת להפנים נורמות ראויות של שלטון החוק ומניעת אלימות שוטרים. במצב זה, קידומו של תנ"צ שחם בתפקיד מעביר מסר של קלות ראש באלימות שוטרים. על כן, הפורום המשפטי למען ארץ-ישראל יעתור לבג"ץ נגד המינוי", כתב בם לדיכטר.