נצ"מ אפי מור, מפקד מרחב לכיש, הורשע לפני כ-3 חודשים בשימוש בכח שלא כדין כלפי מפגין "כתום" במחסום כיסופים, בתקופת ההתנתקות. ניצב דוד קראוזה, ששפט את נצ"מ מור בדין המשמעתי, קבע בהכרעת הדין כי "הנאשם הכניס את ידו דרך חלון הרכב, והכה בידו בראשו ובערפו של המתלונן מכות חזקות ונמרצות". עוד ציין ניצב קראוזה כי "אין בידי להצדיק התנהגות זו" וגזר על נצ"מ מור עונש של נזיפה.



מדובר בארוע מתקופת ההתנתקות, כאשר מחסום כיסופים הפך זירה לעימותים בין אזרחים שניסו להכנס לגוש קטיף הנצור ובין כחות המשטרה. עימותים אלה לוו לעתים קרובות באלימות משטרתית כלפי מפגינים ואזרחים, וארגון זכויות האדם ביש"ע פתח באותם ימים מוקד חרום מיוחד לטיפול באירועי האלימות בכיסופים.



המתלונן, דוד בן יעקב תושב בית אל, אשר הוכה כאמור ע"י נצ"מ מור לעיני אשתו, אחותו ובתו הקטנה – פנה למוקד החרום של הארגון וקיבל סיוע משפטי הן בהגשת התלונה למחש והן בניהול תביעה נזיקית כנגד נצ"מ מור. הדיון בתביעה הנזיקית מתנהל בפני השופטת אנה שניידר בביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים.



ביוני 2007 זימן ביהמ"ש לתביעות קטנות דיון נוסף בתביעה נגד נצ"מ מור, ובו החליט בית המשפט להמתין לתוצאות ההליך המשמעתי המקביל. עתה מתברר, כי נצ"מ מור, שנכח באולם בית המשפט, ידע באותה שעה כי ההליך המשמעתי בעניינו כבר הסתיים, וכי הוא הורשע בדין – אך לא מצא לנכון לעדכן בכך את בית המשפט, ולמעשה הסתיר והעלים מידע זה הן מן השופטת והן מהתובע ועורך דינו. לאור התנהלות חמורה זו, פנה עו"ד ענר יקותיאל לשופטת שניידר, בבקשה לחייב את נצ"מ מור אישית בהוצאות הדיון, וזאת לדוגמא.



כמו כן פנה עו"ד יקותיאל לפרקליטות המדינה בדרישה לשלול מנצ"מ אפי מור את הייצוג המשפטי מטעם המדינה בהליך הנזיקי המתנהל נגדו, וזאת לאור הרשעתו בהליך המשמעתי. עו"ד יקותיאל מציין בפנייתו, כי בג"צ קבע שאין לתת ייצוג משפטי בתביעות אזרחיות לשוטרים או חיילים אשר חרגו מסמכותם, והורשעו בשל מעשיהם אלה בדין משמעתי או פלילי.



לאחרונה החליט מפכ"ל המשטרה על קידומו של נצ"מ מור לדרגת תנ"צ ולתפקיד ראש מנהלת ההגירה. החלטה זו תמוהה במיוחד הן לאור הרשעתו של נצ"מ מור בשימוש בכח שלא כדין, והן לאור גילו המתקדם (57). ארגון זכויות האדם ביש"ע פנה לשר לבטחון פנים בבקשה לבחון מחדש את קידומו של נצ"מ אפי מור.