בעקבות דחיית רשימת המחבלים ע"י אהוד אולמרט, דורש ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, ממשרד המשפטים ורוה"מ להעביר לרשותו את רשימת 250 המחבלים הנוכחית שהועברה לאולמרט וכל חלופה אחרת שתגובש במשרד המשפטים."אם בחלופות שיגובשו יהיו מחבלים שזמן שחרורם רחוק, מתכוון אלמגור לנהל מאבק ציבורי ומשפטי נגד השחרור", אומרים באלמגור.

בארגון אומרים כי הם מתכוונים להיאבק נגד החלטת אולמרט לשחרר מחבלים שמועד שחרורם רק בעוד שנה ו/או לא ריצו רוב מוחלט של העונש, מדובר במחבלים שבצעו את פעולות הטרור אחרי חתימת הסכמי השלום עם אש"פ-פת"ח, ומרצים תקופת מאסר שניה/שלישית ומעלה או שהוענשו על פציעה בפועל.



"אלמגור שולל בעיקרון כל שחרור מוקדם, ולטענתו, רבים מהמחבלים ששוחררו חזרו מיידית לטורור באופן ישיר או עקיף", אומרים בארגון. מאיר אינדור מנכ"ל אלמגור: כאלה שלא היה להם פעם ראשונה דם על הידיים ושוחררו מסיבה זו, משאך ניתנה להם הזדמנות נוספת ל'מועד ב' ', הם מילאו את ידיהם בהרבה דם יהודי, והוכיחו ש'במועד ב' הם 'מוצלחים' יותר.



"אלמגור" מבקש יותר מ 48 שעות לבדיקת הרשימה בטרם ישוחררו ע"מ שיוכל לבדוק ביסודיות את הרשימה – דבר, שלטענתו, נמנע ממנו לעשות במקרים קודמים.

"48 שעות אינן מספיקות כדי לבדוק את פרטי המעשה וחומרתו של כל אחד ואחד מהמחבלים, את אורך המעצר מול מה שנגזר עליו ואת עברו של האיש. השלטונות לא מנדבים פרטים ואנו צריכים לעשות את עבודת התחקיר לבד עם צוות מקצועי מצומצם ועם נפגעי טרור, מתנדבים שלא אמונים על עבודת מחקר. לפעמים נדמה שהשלטונות עושים זאת בכוונה כדי להכניס אותנו לסד של זמן קצר, על מנת שלא נגלה פרטים מביכים –כפי שהיה בעבר, כשהצלחנו למנוע שחרור מספר אסירים", אומר מאיר אינדור ומוסיף, "אנחנו צריכים גם לאתר וליידע את משפחות נפגעי טרור שנפגעו מאותם אסירים שכלולים ברשימה, ולאפשר להם שיקול דעת אם לעתור לבג"ץ. כל זה דורש לפחות שבוע עבודה. ומול הנזקים הנפשיים מחד והביטחוניים מאידך, ששחרורים אלה מביאים, שבוע הוא פרק זמן סביר ".