חבר הכנסת מיכאל איתן, חבר ועדות החוקה וביקורת המדינה של הכנסת, תוקף במילים חריפות את התנהלותה של מערכת המשפט. לדברי ח"כ איתן, בית המשפט העליון מציב את עצמו, שלא כדין, מעל החוק ומעל הביקורת. לדבריו מעמד זה שבית המשפט מבקש לעצמו ופועל להשגתו, הוא שמביא אחוזים ניכרים מהציבור לחוסר אמון מוחלט במערכת המשפט הישראלית.



כמי שהיה נוכח בעבר בדיוני הועדה לבחירת שופטים, קובע איתן כי מאחורי הדלתות הסגורות של הועדה נעשים "מעשים פסולים מיסודם". לדבריו "אין שם משקל משמעותי לכישרונות אלא לקשרים".



איתן מציג מספר הצעות לשינוי המצב הנוכחי כדי למנוע את המצב בו בית המשפט העליון "רוצה להיות מנהלים ללא ביקורת".



לטעמו התנהלות בית המשפט, באופן בחירת השופטים תוך תיאומי עמדות, קידום מקורבים וניגוד אינטרסים, לא הייתה עומדת במבחן בג"ץ עצמו.



בהתייחסו לשאלת השחיתות וקשרי הון ושלטון אומר איתן, כי למרות מאבקו בתופעה לא עלה בידו להגיע לתוצאות המקוות. "משפחת שרון היא המושחתת ביותר שהייתה בשלטון מאז קום המדינה, ובכל זאת אם היה שרון מתמודד היום היה מקבל 40 מנדטים", איתן  מוסיף וקובע "לפחות העניין נמצא במודעות הציבור ויש בו בלימה".



שנתיים אחרי העקירה מרצועת עזה אומר חבר הכנסת איתן, כי ההנהגה מדברת על הצורך לסייע, אך כשהוא מציג הצעה להקמת ישובי קבע בחבל לכיש עטים עליו אוהבי הסביבה ותוקפים את התכנית. "אם הם רוצים שנבנה בתים נמוכים כמו של הערבים, נקבע נהלים ונבנה בתי אבן נמוכים כדי לא לפגוע בנוף. אבל מה הם רוצים? שנבנה גם מסגד?".



אגב, איתן כזכור, תמך בביצוע העקירה. הוא מתייחס גם לשאלת עמדתו היום, לנוכח הזנחת העקורים ושלטון החמאס. תשובתו (המפתיעה) תפורסם גם היא בראיון המלא מחר.



בהתייחסו לזירה הפוליטית בליכוד, מתייחס איתן  למלחמת חבר הכנסת סילבן שלום ביו"ר התנועה נתניהו, וקבוע כי מדובר באסטרטגיה לעומתית בה בוחר שלום, אך למרות הביטויים החריפים, לנוכח ניסיון העבר, יוכלו השניים לשתף פעולה לאחר הבחירות.



איתן לא מספר איזה תיק ירצה בממשלת נתניהו, אם זה אכן ייבחר, אך אומר שלא ירצה לקבל משרד מיות,ר כפי שהיה כשקיבל לידיו את תיק המדע.



ולסיום נוכל לשמוע מניין יש לו לאיתן את סמלו המסחרי: ה-ר' האמריקאית שהוא משמיע, ואיך ה-ר' הזו גרמה לו לקבל רפורט משוטר תנועה.



על הכול ועוד בכתבה שתפורסם מחר.