ביום שלישי יעלו פעילים רבים ותומכי ההתיישבות מרחבי הארץ לחורבות הישוב חומש שבצפון השומרון. במקביל תתקיימנה עצרות תמיכה בעולים גם בלוס אנג'לס, ניו יורק ומיאמי.



בעצרת שבניו יורק ייטול חלק מרכזי צפריר רונן, איש פורום נהלל המספר על האירוע הייחודי. לדבריו מאז ומעולם הקפידו הקהילות היהודיות ברחבי העולם שלא להפגין נגד ממשלות ישראל. זאת על אף חילוקי הדעות שהתגלעו במרוצת השנים לא פעם בין יהודי העולם לממשלת ישראל. לעומת זאת הפעם יחרגו מנוהגם זה. "אחרי השמדת הישוב היהודי ברצועת עזה", כלשון רונן.



רונן מסביר ביומן ערוץ 7 את השינוי שבו נוקטים יהודי העולם. "הם מבינים שהמדינה היא כלי להבאת היהודים לארץ ישראל וכבר לא ממוכנים לקבל עוד את הפגיעה במטרה הזו. הארץ הזו היא גם שלהם, ולכן הם מוחים".



לשאלת המראיין, עוזי ברוך, אודות יחסי הכוחות בין תומכי שמאל וימין בלוס אנג'לס, אומר רונן כי יש לזכור שאת חגי ישראל קיבעו רק הלוחמים במתייוונים "אין אף חג יהודי שנקבע על ידי המתייוונים". לטעמו של רונן מדובר בהוכחה נוספת לתלישותו של השמאל הישראלי. "השמאל הוא אבק פורח". את שליטת השמאל במדיניות הישראלית במרוצת השנים האחרונות רואה רונן כעובדה בת חלוף. "אנחנו נשנה גם את העובדה הזו, וכדאי שתתחילו להתכונן לזה".



במהלך העצרת מתכוון רונן לחלוק עם שומעיו את תפיסותיו של פורום נהלל ואת כוונות ההתיישבות שלו. "אנחנו לא מתכוונים לעלות רק לחומש, נעלה לעוד מאה ישובים", הוא אומר. במהלך סיורו יפגוש רונן אישים בולטים בעלי השפעה בהוויה האמריקאית יהודית, ביניהם ראשי מרכז ויזנטל ואישים נוספים. "נבהיר להם שדין תל אביב כדין שדרות. כשעלינו לחומש ראה הציבור משם את עפולה וחדרה, והבין שאין כאן מקום לדילים ולפשרות. או שאנחנו שולטים או שהם יהיו שם. יש לנו שתי ברירות או שנשלוט או שלא תהיה לנו ארץ".



בדבריו התייחס רונן גם לטקס הצפוי להתקיים הערב במשכן הכנסת, טקס כניסתו של שמעון פרס לתפקיד נשיא המדינה התשיעי. לדבריו "פרס הוא גדול הבוגדים שקם לעם היהודי. מדובר באדם תחמן וחתרן. אדם שמאחורי גבה של הממשלה חתם הסכם עם אויביה היה אמור להיות תלוי על חבל. אבל אנחנו חיים במדינה שהשתגעה ואדם כזה נבחר לנשיא. ידיו טבולות בדם נרצחי אוסלו ובחירתו היא קלון למדינת ישראל".