פעילי שמאל וערבים עקרו אתמול בצהרים 5,000 שתילי גפנים ביישוב נריה שבגוש דולב-טלמונים. שלומי כהן בעל הכרם אמר לערוץ 7 כי סמוך לשעה 12:00 בצהרים הגיעו לכרם כמאה איש עם צוותי טלויזיה שהחלו לעקור את השתילים. הוא מציין כי הכרם חדשה וכי רק לאחרונה הסתיימה השתילה.



"הם הגיעו לכרם עקרו 5,000 שתילים, שרפו צינורות, טפטפות ושתילים, תוך רבע שעה הכל היה שחור", מספר כהן, "כבר אתמול בערב הגיע לידי מידע על הקבוצה המתכננת להגיע למקום ולעקור את השתילים. הודענו על כך לצבא, הפעלתי את כל מי שאפשר כולל המועצה והרבש"צים ביישובים אך מסיבות לא ברורות הצבא לא הגיע בזמן".



לדבריו, כשהצבא הגיע כבר חצי מהכרם היה הרוס, "הצבא גרש את המשחיתים אך לא עצר אותם", הוא מדגיש ומוסיף, "לא עשו להם כלום, אמרו לי שיבואו לחקור ושאוכל להגיש תלונה אך כרגע אין עצורים".



"יש לי כרם כבר 12 שנה בדולב, אף פעם לא הגעתי לעימותים, מעולם לא עשיתי לאף אחד דבר רע", אומר שלומי. הוא מבהיר כי מדובר בקרקע מסודרת של החטיבה להתיישבות, "אני אף פעם לא מעורר מהומות, גם אם יש להם טענות צודקות אין סיבה לפעול כך, צריך לבוא ולדבר".

במינהל האזרחי אמרו אתמול (ד') בערב כי האירוע בישוב נריה הוא חמור והועבר מסר חריף בנושא למושל רמאללה. עוד נמסר כי קצין המנהל הארחי שהגיע למקום פעל בנקודה להרגעת הרוחות ובסיום האירוע הזמין את המשטרה שפתחה בחקירה.

ח"כ אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפדל, פנה היום ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת לערוך דיון דחוף במחדלי המשטרה בהגנה על הכרם שליד נריה באיזור בנימין. "אותה נחישות וזריזות שמגלה המשטרה כלפי המחנה הלאומי, מתנדפת כשפועלים פורעי השמאל", אומר אריאל.