ועד ארגון ההורים הארצי, טוען כי בבתי הספר ברחבי הארץ לא בוצעו מבדקי בטיחות שיקבעו האם בית הספר או הגן ראוי ללימודים ואינו מסכן את התלמידים.



בארגון מאשימים את משרד החינוך ואת השלטון המקומי, שמגלגלים את האחריות מאחד לשני. ישראל פנחס מזכיר ארגון ההורים הארצי מזהיר מפני אי פתיחת שנת הלימודים "לא ייתכן שכל השיחות שאנחנו מנהלים בועדת החינוך לא מעלות כלום. משרד החינוך טוען שזה תפקיד של השלטון המקומי לעשות מבדקים בבתי הספר ואילו בשלטון המקומי טוענים שזה תפקיד של משרד החינוך".



ובאותו עניין במשרד החינוך טוענים שהם העבירו לשלטון המקומי סכום של 190 מיליון שקלים לצורך המבדקים ואילו בשלטון המקומי טוענים כי קיבלו ממשרד החינוך רק 19 מיליון שקלים, כך טוענים בארגון ההורים.



לדבריהם בנתיים בבתי הספר, לא נעשו שום מבדקי בטיחות. מבדקי הבטיחות כוללים בדיקת ליקויים בכיתות ובמסדרונות, בדיקת בליטות, אסבסטים נופלים, דלתות תקינות, קירות יציבים ועוד. "1113 תלמידים נפצעו במהלך שנת הלימודים שעברה לאחר שאצבעותיהם נמחצו ע"י דלתות הכיתות, כך עולה מנתוני הממונה על הבטיחות במשרד החינוך. מדובר בדלתות שבהן לא הותקנה ההגנה הדרושה מפני תאונות כאלה. מאות מהתלמידים נזקקו לניתוחים, וחלקם איבדו את אצבעותיהם" אומר ישראל פנחס, "האם מישהו מעלה על דעתו שבבנין מגורים לא יבצעו בדיקת בטיחות למעלית, אז איך ייתכן לשלוח ילדים לבית ספר או גן שלא בוצעה בו בדיקת בטיחות".



בארגון ההורים הארצי מבקשים מהורי התלמידים, לדרוש ממנהלי בתי הספר ומנהלי גני הילדים, בראשון לספטמבר, להציג אישור שמעיד שנערכה בדיקת בטיחות על ידי הרשות המקומית לבית הספר או לגן ושיש אישור שהליקויים תוקנו. "זהו תפקידו של כל בית ספר לפנות לרשות המקומית ולדרוש בדיקת בטיחות", אומרים בארגון. במידה ולא יוצג אישור כזה על ההורים להשאיר את הילדים בבית, סבורים שם.



בארגון ההורים מבטיחים לפנות במידת הצורך לבג"ץ שיכפה על משרד החינוך ועל הרשויות המקומיות לבצע את מבדקי הבטיחות.