יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אמר בדיון מיוחד במליאה כי סילוקן של בנות השירות הלאומי מלימודי היהדות והציונות בבתי הספר הממלכתיים ישאיר חלל ריק, כי פשוט אין די מורים מקצועיים שיחליפו אותן.



"זוהי צנזורה מבית מדרשה של תנועת שלום עכשיו וגם על ש"ס ויתר חברי הקואליציה לפעול לביטול החלטתה הפוליטית של שרת החינוך", אמר אורלב.



נזכיר כי שרת החינוך, יולי תמיר, החליטה לבטל את העסקתם של מורות השירות הלאומי בבתי הספר הממלכתיים ולשלב את לימוד ה'נכבה' במוסדות החינוך הערביים.



לפי פרסומים, התבטאה תמיר כי הסיבה לצמצום היא בגלל שהבנות "ימניות מדי". להתבטאות זו התייחס ראש הממשלה ואמר כי הוא מצטער על התבטאויות השרה תמיר, "השירות הלאומי מייצג אוכלוסייה חשובה במדינת ישראל", אמר. בתגובה לדברים הכחישה השרה תמיר את ההתבטאות ואמרה כי היא לא נאמרה על ידה אלא על ידי עובד במשרדה.



ענת רוט, מנכ"לית איגוד המרכזים להעמקת הזהות היהודית, התייחסה ביומן ערוץ 7 להחלטותיה של שרת החינוך באשר לעתיד השירות הלאומי.



רוט קובעת כי אינה מבינה את מכלול שיקוליה של השרה לקצץ במספר בנות השירות הלאומי המלמדות יהדות בבתי הספר. רוט מספרת על ביקוש רב בקרב מנהלי בתי הספר ברחבי הארץ לבנות השירות הלאומי, מתוך הבנת ערך לימודי היהדות, מורשת וציונות כנדבך משמעותי בהנחלת ערכים לתלמידים.