"להערכתי מטרת המחבלים היתה להיכנס ולכבוש את המוצב, ואולי גם לחטוף חיילים. ייתכן שהיתה להם מטרה נוספת, והיא להגיע לקיבוץ כיסופים ולבצע שם פיגוע" – כך אמר היום מפקד החטיבה הדרומית ברצועה, אל"מ שלומי דהאן, לכתבנו בהתייחסו להצלחת צה"ל והשב"כ לסכל היום ניסיון פיגוע של חוליית מחבלים של הג'יאהד האיסלאמי והפתח'.



סמוך לשעה שלוש אחר-הצהריים, נראו שני כלי רכב, משאית וג'יפ, נעים במהירות לכיוון גדר המערכת, כשיעדם הוא מוצב צה"ל באיזור כיסופים. כוחות צה"ל זיהו אותם במרחק של כ-300 מטרים מהגדר.



כלי טיס של חיל-האוויר, שהיו באיזור על פי מידע מוקדם, תקפו את המשאיות. הפיצוץ היה עז. לפיצוץ הג'יפ נילוו פיצוצי משנה, שהעידו כי היה זה ג'יפ תופת אשר נשא מאות קילוגרמים של חומרי נפץ. מהתקיפה נהרגו שני מחבלים. שניים ניסו להימלט וחוסלו גם הם מהאוויר.



כוחות גולני נכנסו לשטח הרצועה לבצע סריקות. שני מחבלים שנותרו בחיים פתחו לעברם באש. אחד ירה מנשקו, והשני יידה לעברם רימונים. חיילי גולני הסתערו לעבר המחבלים והרגו אותם. הפלשתינים אומרים כי בכלי הרכב היו שבעה מחבלים, ששה נהרגו ואחד הצליח לברוח.



מבדיקת צה"ל התברר כי חלק מהמחבלים היו מתאבדים, שלגופם חגורות נפץ. חלקם נשאו רימונים ומטולי אר.פי.ג'י. פלוגות אל-קודס של הג'יהאד האסלאמי, וגדודי אל-אקצא של פתח, הודיעו כי מטרת הפעולה היתה לחדור אל מוצב צה"ל ליד כיסופים כדי לבצע פיגוע. לדבריהם, גם המשאית הכילה חומרי נפץ. אל"מ דהאן הוסיף כי החמאס יכול היה למנוע את ניסיון הפיגוע, אם היה מעוניין לעשות זאת.



אל"מ דהאן שיבח את פעילות החיילים: "הכוח בפיקוד המג"ד פעל בצורה מצויינת. הם הגיבו מהר ונכון, והסתערו על המחבלים למרות שאלו פתחו עליהם באש.



באירוע אחר נפצע אתמול קצין צה"ל קל מאד בדרום רצועת עזה מטיל נ"ט, במהלך פעילות של כוח צה"ל בשטח הפלשתיני באיזור חן-יונס לאיתור משגרי רקטות. הקצין פונה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי. בפעולה נהרגו ארבעה פלשתינים.