"הרבנים עסוקים בדרך כלל בקישור לחברה ולקהילה ועזרה לאנשים להיות יותר טהורים וקדושים, ונפגשתי כמו רבים מחברי, עם רבים שהם מוכים ונופלים וחבוטים בעקבות גלישה באינטרנט והרגשתי שהאסונות ברשת הזאת הם בלתי נתונים לתיאור", כך מתאר הרב יהושע שפירא ביומן ערוץ 7, ראש ישיבת רמת גן, את הסיבות שהביאו אותו לייזום את הקמת ספק האינטרנט החדש "אינטרנט רימון".



הרב שפירא המשיך ופירט כי "מעשה ארץ מצרים הוא דל לעומת התועבות שהאינטרנט מספק... אין לנו מצווה שבדור אחד החמירה פי מאה ממה שהיה קודם. ממחקר של אוניברסיטת תל אביב עולה כי מאז הכנסת טכנולוגיית הפס הרחב באינטרנט גדלה החשיפה לתועבה באינטרנט ב-1500%".



הרב שפירא מתאר כי הניסיונות הקודמים לעצירת התועבה באינטרנט היו של תוכנות חסימה שונות, "כבר לפני חמש שנים ביקשתי מתלמיד שיבדוק את כל האפשרויות ולא מצאנו תשובה הולמת למצב... הרב שמואל אליהו, אמר אז על תוכנות החסימה, האם תקנה בשר כשר במקום בו מוכרים חזיר, אפילו אם יש תוכנה מסננת זה לא מספיק".



הרב שפירא הסביר כי תוכנות החסימה שקיימות עד היום בשוק מחולקות לשתי אפשרויות: רשימה לבנה: אתרים שאושרו והגולש יכול לגלוש רק בהם, אך חסרונותיה ש"אין בה אחד מיני אלף מהחופש שיש באינטרנט, שזו הליבה של המדיה האינטרנטית", האפשרות השניה היא רשימה שחורה, של אתרים החסומים בכנסה אליהם, "מאידך הרשימה השחורה לא נותנת פתרון, אף על פי שהיא דבר טוב... כי אם היו מכניסים אדם לאולם שבו 95% אינם מכוסים בתמונות תועבה, זה לא היה מספיק, כי אם 5% עדיין ניתן לצפייה יש תמונות תועבה שהעין נמשכת דווקא לשם".



"החידוש אצלנו הוא שהספק, ה'שיבר' הראשי מסונן, יש כאן פטנט גאוני של השילוב בין הטכנולוגיות שנמצאות בעולם לבין ניהול תוכן אנושי און ליין... אדם לא יכול להיחשף לתועבה כי המערכת תמיד לפניו, לאן שלא יגלוש באינטרנט יש מנהלי תוכן שתמיד לפניו".



הרב שפירא מספר על מסלולים שונים לגלישה באינטרנט, שבהם אישה שלא עומדת בקריטריונים הלכתיים לא תהיה, ומספר כבר על אלפי מצטרפים לספק החדש, "יש ועדה שחברים בה שבעה רבנים שמלווים את הפרויקט, ובפניהם מביאים את כל השאלות".



לשאלה מי עושה את הסינון של אתרי האינטרנט בפועל, השיב הרב שפירא כי הם מעסיקים בעיקר נשים, שבהם הבעיה פחותה בהרבה, וכן גם גויים, "עד כה אסרתי להכניס אינטרנט הביתה, אלא רק בתנאים מיוחדים, אך היום אני לא יכול לאסור הכנסת אינטרנט רימון ".



"אינטרנט רימון": 1800-222-2234

עוד בנושא:

נסיון אמיתי ראשון - מתוך הבלוגים