תקרית "מוחמד אדורה", אשר במהלכה שודרה כתבה ברשת הטלביזיה הצרפתית FRANCE 2, המאשימה את מדינת ישראל, כי חייליה הרגו במכוון את הילד הפלסטיני ובכך הציתה שורה של מהומות בישראל וברחבי העולם, אשר גרמו להריגתם ופציעתם של מאות.



ישראל ה"רשמית" לא הגיבה עד עתה במפורש לטענות הרשת הצרפתית, בחלק מהמקרים הגיבה ישראל בצורה סותרת, כאשר נציג אחד מודה ב"גמגום" בהרג הילד ונציג אחר מכחיש.



נושא הכתבה הצרפתית היה ועודנו נמצא במחלוקת מרה, ואף הגיע לידי תביעות משפטיות של הרשת נגד מר פיליפ קרסנטי, שהאשים אותה בביום הכתבה. במסגרת הערעור בתיק, ביקשה לאחרונה ישראל את חומר הצילום הגולמי מהרשת ובמקביל, פנה קרסנטי ל"שורת הדין" בכדי שזו תסייע בידיו.



בפברואר השנה ומאז עוד מספר פעמים עד לאחרונה, פנתה "שורת הדין" למנהל לשכת העיתונות הממשלתית בלשכת ראש הממשלה, דני סימן, בדרישה לשלול את תעודות לע"מ מאנשי פראנס 2 בישראל, אלא אם כן הרשת תתנער בפומבי מעלילת הדם של הריגת הילד ותתנצל בפומבי בפני ישראל. לאחר דחיות ממושכות, הגיעה תשובתו של סימן.



בתשובתו, על נייר רשמי של משרד ראש הממשלה, דוחה גוף רשמי של מדינת ישראל זו הפעם הראשונה ובמפורש את אשמת הריגת הילד, וקובע כי התמונות ששודרו ברחבי העולם בויימו, וכי הילד מוחמד א-דורה לא נהרג ולא יכול היה להיהרג מירי חיילי צה"ל, שכן תוצאה כזו נוגדת את חוקי הפיזיקה.



לאחר מכן, מונה מנכ"ל לשכת העיתונות, אחת לאחת, את השתלשלות ביום הכתבה ומפרט את התקריות הרבות וההרוגים כתוצאה משידורה (בין השאר רצח העיתונאי דניאל פרל, מהומות אוקטובר ופיגועי התאבדות רבים). 



בארגון מדגישים כי "במשך 7 שנים נמנעה מדינת ישראל מהצהרה דומה, ולמעשה התחמקה מעיסוק בנושא, בשל עמדת משרד החוץ שטען כי מוטב לא לעורר את הפולמוס הבינלאומי בנושא. במקביל לעמדת משרד החוץ, במשך כל אותן שנים, "מיתוס א-דורה" שגשג ברחבי העולם באין מפריע, בלי להתחשב במדיניות טמינת הראש בחול של משרד החוץ, נגרמו למדינת ישראל, לקהילות יהודיות ברחבי העולם ולמפעל הציוני כולו, נזקים אדירים, כמתואר במכתבו של מנהל לשכת העיתונות הממשלתית".



"תביעת הדיבה של פראנס 2 ושארל אנדרלין נגד פיליפ קרסנטי, אשר עוררה מחדש את הנושא, התקבלה על יסוד קביעת בית המשפט הצרפתי, כי ממשלת ישראל עצמה מעולם לא קבעה כי הסצנה ששודרה ברחבי העולם בויימה למעשה, ומעולם לא נטען כך במסמך רשמי של ישראל".



"כמו כן, מעולם לא נטען על ידי ממשלת ישראל שהילד לא נהרג ולא יכול היה להיהרג כתוצאה מירי חיילי צה"ל. במילים אחרות, בית המשפט הצרפתי קבע, כי שתיקתה של ממשלת ישראל במשך 7 שנים כמוה כהודאה", טוענים ב"שורת הדין".



רק פנייתה של "שורת הדין" ודרישתה לשלול את תעודות העיתונאי של צוות "פראנס 2" בישראל היא שהביאה את הממשלה, אחרי 7 שנות מחדל חמור ביותר, להצהיר בפה מלא את מה שברור לכל אדם הגון ברחבי תבל - הפלשתינים אינם בוחלים בפברוק "ידיעות" עיתונאיות (פאליווד).



בכוונת שורת הדין להוסיף ולפעול על מנת להוציא את האמת לאור, בין היתר, בכוונתנו לעתור לבג"צ בדרישה לשלול את תעודות העיתונאי ושאר תעודות לשכת העיתונות הממשלתית מכל אנשי צוות פראנס 2 בישראל - כתבים, צלמים, מפיקים וכו' - כל עוד הרשת אינה מודיעה בפומבי שהכתבה בעניין מוחמד א-דורה בויימה ונערכה באופן מגמתי.



נוסף על כך שוקלת שורת הדין להגיש תביעת נזיקין על הנזק המצטבר אותו גרמה הכתבה, ובפרט על שורת הפיגועים והמהומות אשר היא עוררה.



יו"ר שורת הדין - ניצנה דרשן לייטנר, אמרה בתגובה, עלילת הדם המודרנית הזו מבית פראנס 2, גרמה למאות הרוגים ערבים ויהודים והציתה אש של שנאה רק לשם רייטינג ונורמות עיתונאיות קלוקלות. אנו נדרוש כי האחראים לפשע זה ישלמו על מעשיהם".

כאן המקום להזכיר כי כבר לפני שנתיים פרסמנו כאן בערוץ 7 את תמצית טענותיו של הפיסיקאי נחום שחף בדבר "פיברוק" לכאורה של סרט הריגתו של א-דורה.