הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, מאשים את ראש הממשלה בכך שאינו מורה לצה"ל לצאת לפעולה צבאית ברצועת עזה בשל העסקה הנרקמת לאספקת גז מחופי עזה לישראל על ידי חברת בריטיש גז. כך מצטט היום העיתון 'זה-מרקר' מתוך מאמר שפרסם יעלון.



נזכיר כי מדובר בעסקה המתמהמהת בשל חששה של ישראל מכך שכספי רכישת הגז יועברו למימון הטרור הפלשתיני. במהלך כהונתו של אריאל שרון כראש ממשלה הועלו לא אחת החששות מהעברת הכספים לידי ארוגני הטרור.



חשש זה גבר עם השתלטותו של החמאס על רצועת עזה. למרות חשש זה מנסה ראש הממשלה אולמרט לקדם את העסקה מול החברה הבריטית. בעסקה, על פי ההערכה, יועבר לידי הרש"פ סכום של כמאה מיליון דולרים מדי שנה.



כאמור, יעלון סבור שאולמרט מקדם את העסקה וכדי למנוע את סיכולה הוא מעכב את צה"ל מלבצע מהלך צבאי ברצועה.



כאן המקום להזכיר כי במכתב שהעבירה עמותת אומ"ץ לפני חודשים אחדים ליועץ המשפטי לממלשה דורש יו"ר העמותה לחקור מספר סוגיות הכרוכות בעסקה עם בריטיש גז, ומתוך המכתב עולה כי על מידע שנמסר ע"י איש העסקים יוסי מימן מבעלי ספקית הגז emg חברו של אולמרט איל ההון הבינלאומי מרטין שלאף הוא שותף בחברת "בריטיש גז". אבנרי מזכיר במכתבו כי שלאף הינו ידיד משותף של ראש הממשלה אהוד אולמרט ושל השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן.



את אמירותיו של יעלון מעדיפים אנשי לשכת ראש הממשלה להגדיר כרעיונות הזויים ממוחו הקודח.