שרת החינוך לשעבר בממשלת רבין, שולמית אלוני, חוזרת ומתקיפה באופן בוטה את הצמרת הביטחונית בישראל ואת צה"ל ומאשימה אותם ב"פשעי מלחמה". כבמקרים קודמים בחרה אלוני גם הפעם בעיתון ערבי – ישראלי כבמה להשמיע את ביקורתה נוקבת כלפי ההנהגה הישראלית.

בראיון לעיתון "מע אל-חדת'" קראה אלוני להעמיד לדין את שר הביטחון אהוד ברק ואת הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ על "פשעים נגד האנושות". היא ציינה בעניין זה, כי חלוץ הורה להפציץ מהאוויר את רצועת עזה ותיארה את ברק כ"אישיות המסוכנת ביותר לישראל" בגלל אופיו הקיצוני ומשום היותו "מחרחר מלחמה", הסבור שבדרך זו יוכל לגבור על בנימין נתניהו. אלוני אמרה, כי "אהיה מאושרת אם הפלשתינים יגישו תביעה נגד ברק (בבית הדין הבינלאומי) בהאג בגלל החלטתו להפסיק את אספקת החשמל לרצועת עזה. זהו החלטה בלתי חוקית ובלתי אנושית, הנכנסת לקטגוריה של פשעי מלחמה ומהווה עונש קיבוצי נגד אזרחים". לדבריה, גם את חלוץ יש להעמיד לדין בהאג.



שר החינוך לשעבר הוסיפה, איננה גאה במדינת ישראל וציינה, כי ידי מפקדי צה"ל מגואלות בדם פלשתיני. היא לפתוח במו"מ עם תנועת החמאס באומרה, כי "למען השלום צריך לדבר גם עם השטן". יש לציין, כי דבריה של שולמית אלוני מצוטטים בהרחבה בעיתונות הערבית המדגישה את עובדת היותו שר החינוך לשעבר.



לפני מספר חודשים הזהירה אלוני את עזמי בשארה בראיון לעיתון ערבי – ישראלי מפני כוונות השב"כ "לתפור לו תיק". בנוגע למדיניות כלפי ערביי ישראל אמרה אלוני, כי קיימים גורמים בממסד הישראלי המצדדים בהעברת הערבים לגדה המערבית, ומשמעות הדברים, הוסיפה אלוני, "גרושם". לדבריה, "הם רוצים לבסס חברה אתנוקרטית. אנו הופכים לגזעניים. זו מדינה אשר ממשלתה כוללת שתי מפלגות הקוראות לגרוש הערבים". אלוני הדגישה, כי לערבים זכות להיאבק למען זכויותיהם וכי היא הייתה מורדת במצב הקיים לו היית פלשתינית. עוד האשימה אלוני, כי ישראל ממשיכה להצר צעדיהם של ערבי ישראל, וגוזלת מהם את אדמותיהם וזכויותיהם.