צמרת התעשיינים של ישראל והרשות הפלשתינאית במאמץ אחרון להשפיע על ועידת אנאפוליס. נשיאות התאחדות התעשיינים בראשותו של שרגא ברוש ופדרציית התעשיות הפלשתינאיות בראשותו של באסם חורי, נפגשו אתמול בערב בת"א.



במפגש שנערך בבית התעשייה קראו הצדדים למנהיגים בשני הצדדים לתת את הדגש הראוי בועידת אנאפוליס לנושאים הכלכליים.



שני הארגונים קראו לפתוח מחדש את ההסכמים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלשתינאית (הסכמי פריז) ולעדכנם למציאות החדשה בשטח; לחדש את עבודת הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולרשות - ועדה זו לא כונסה מאז שנת 2000.



כן קראו התעשיינים משני הצדדים לאולמרט ולאבו מאזן, להתחשב בצרכי הביטחון ובצרכים הכלכליים ולפתור את בעיית המעברים בין רצועת עזה לישראל במטרה לאפשר מעבר של סחורות ואנשים.



המשתתפים במפגש המשותף הביעו את רצונם להרחיב ולהעמיק את הקשר הכלכלי בין ישראל לרשות הפלשתינאית תוך שהם מסכימים, כי עבודה כלכלית משותפת היא הדרך הטובה ביותר להבטיח רגיעה ותועלת הדדית.



המשתתפים התחייבו ליזום בקרוב מפגשים דו-צדדיים בין תעשיינים ואנשי עסקים פלשתינאים וישראלים, כאשר המנהל האזרחי של ישראל הבטיח לסייע בקיום הפגישות במספר נקודות מפגש לאורך קו התפר.



ראשי התעשיינים של ישראל והרשות הפלשתינאית קראו לקהילת העסקים הבינלאומית להתחייב לשיקום הכלכלה הפלשתינאית, להגביר את ההשקעות ולתמוך ביוזמות הסקטור העסקי באזור.



במפגש השתתפו 11 אנשי עסקים פלשתינאים מיהודה ושומרון ומעזה, המייצגים את הענפים השונים - כימיה, מתכת, טקסטיל, עץ, פלסטיק ונייר.



פדרציית התעשייה הפלשתינאית (PFI), הינה הארגון הלאומי המייצג את התעשייה הפלשתינאית. בארגון יותר מ-15 אלף חברות ביו"ש ובעזה מרביתם עסקים קטנים וזעירים, כאשר כ-100 מפעלים מעסיקים יותר מ-100 עובדים כל אחד. משקל התעשייה בתוצר הפלשתינאי הוא כ-17%, והוא מעסיק כ 16% מכח העבודה.



במחצית הראשונה של 2007 - הסתכמו מכירות סחורות של ישראל לרשות הפלשתינאית בכ-992 מליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, (מתוכם כ-25% מוצרים תעשייתיים); מכירות הסחורות הפלשתינאיות לישראל הסתכמו בכ-160 מליון דולר - גידול של 22% ; מכירות השירותים לשטחי הרש"פ הסתכמו בכ-172 מיליון דולר; ומכירות השירותים הפלשתינאים לישראל עומד על 110 מיליון דולר.



יצוין, כי זהו מפגש ראשון מסוגו בין הנשיאות של התאחדות התעשיינים של ישראל והרש"פ, והוא משתלב במאמץ של שרגא ברוש, הן כנשיא התאחדות התעשיינים והן כיו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, להגביר את התאום בין הסקטור העסקי הישראלי לבין זה הפלשתינאי.