בעקבות דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפיהם קבורתו הסופית של קודמו, יאסר ערפאת, תהיה על הר הבית, מתכוון חבר כנסת פרופ' אריה אלדד לחדש את הצעת החוק שלו נגד קבורה זו.



כזכור, ביום שבת האחרונה, חנכה הרשות הפלסטינית את מתחם קברו של יאסר ערפאת ברמאללה. המתחם כולל, מלבד חלקת הקבר המפוארת, גם מוזיאון על האיש.



באירוע החניכה, נשא דברים יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, והבטיח קובל עם ועולם לערפאת כי מקום קבורתו הנוכחי ברמאללה הוא זמני בלבד, וכי בקרוב הוא עצמו ידאג להשלמת חלומו של ערפאת להיקבר בהר הבית ליד מסגד אל אקצה.



כאן המקום להזכיר כי טרם מותו, ביקש ערפאת ממקורביו ומהנהגת הרש"פ לקבור את עצמותיו בחלקה השייכת לדבריו לבני משפחתו, וממוקמת במתחם הר הבית. לעומת זאת, קבע אז נחרצות ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, כי כל עוד הוא מכהן בתפקיד ראש הממשלה, לא יקבר ערפאת בהר הבית.



על מנת לעגן את אמירתו זו של ראש הממשלה שרון בחוק ניסח חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד הצעת חוק, לפיה תאסר בחוק קבורה של ערפאת בהר הבית. הצעת החוק כבר הונחה על שולחן הכנסת, אך נמשכה לאחר שהובא ערפאת לקבורה ברמאללה. אלדד אומר היום כי משך את הצעת החוק, כדי שזו לא תיפול בהצבעה בכנסת.



כאמור, כעת, לנוכח דבריו האחרונים של יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, בדבר מחויבותו האישית לקבור את ערפאת בהר הבית, ולנוכח המחוות אותן מבצעת ישראל כלפי אבו מאזן, מתכוון ח"כ אלדד "להחיות", כלשונו, את הצעת החוק. זאת כדי להבטיח שהמהלך לו מייחל אבו מאזן, לא יבוצע במסגרת המחוות, או במסגרת הסכמות אנאפוליס.



לדברי אלדד, הצעת החוק תעלה להצבעה בעוד כחודש, לאחר שכבר עברה הליך ראשוני במהדורתה הקודמת לפני שלוש שנים, כך שלא תצטרך הצעת החוק להמתין 45 ימים לפני ההצבעה.