טורקיה מותחת ביקורת על החפירות שעורכת ישראל בירושלים. בעקבות המחאה הפלשתינית על שיפוץ מעלה המוגרבים, אפשר ראש הממשלה אהוד אולמרט למשלחת טורקית לבקר בישראל על מנת לבדוק את אמיתות הטענות הפלשתינית.



עתה לאחר מספר חודשים מפרסם העיתון הטורקי א-זמאן (16 בנובמבר 2007) את מסקנות הדו"ח של המשלחת הטורקית המאשים את ישראל בחתירה מכוונות להשמיד את השרידים הארכיאולוגיים האסלאמיים. חברי המשלחת הטורקית מציינים, כי דפוסי הפעילות הישראלית אינם מעידים על חפירות ארכיאולוגיות מדעיות אלא על כוונה להעלים את השרידים האסלאמיים מהתקופות האומיית, האיובית, הממלוכית והעות'מאנית. המשלחת הטורקית קוראת להפסקה מיידית של הפעילות הישראלית בעיר העתיקה.



ובאיסטנבול ממשיך השיח' ראיד סלאח להסית נגד ישראל. במסיבת עיתונאים שערך אמש טען מנהיג התנועה האסלאמית ב"פנים הפלשתיני" (כך מכנה התנועה את ישראל) כי הממסד הישראלי מתכנן להקים את בית המקדש באזור שבין כיפת הסלע לבין מסגד אל-אקצה וכן לסגור את שער המוגרבים ולפתוח שער חדש שיאפשר גישה מהירה לרחבת מסגד אל-אקצה. עוד טען סלאח, כי קיימות "תוכניות מסוכנות" לפגוע במסגד אל-אקצה באמצעות מערכת המנהרות הנחפרת מתחתיו ולייהד את המקום ע"י הקמת בתי כנסת.



את טענותיו תיבל סלאח במצגת ה"מוכיחה" את ה"מזימה הישראלית. "יש תוכנית מפורטת החותרת לייהד את ירושלים ולהשתלט על מסגד אל-אקצה תחת הסיסמה הכוזבת של פיתוח התיירות בירושלים... (התוכנית) מעוניינת לאחד את כל יהודי העולם על מנת שישתפו פעולה ביישום התוכניות המסוכנות", אמר סלאח.