ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה היום לדחות את דרישת ישראל מהפלסטינים להכיר בה כ"מדינה יהודית", במסגרת המשא ומתן. 

כתבתנו דלית הלוי דיווחה היום כי גם חכמי הדת של מוסד אל-אזהר, הסמכות הדתית העליונה של העולם המוסלמי הסוני, מגנים את הדרישה שהציבה ישראל לרשות הפלשתינית לקבל את היותה "מדינה יהודית". בהודעה שפרסמו ("אל-ח'ליג'", 17.11.07) קובעים חכמי הדת, כי אין לדון בדרישה זו במסגרת המו"מ עם ישראל, שכן היא מבטאת "בגידה בדת האסלאם ובמולדת" ו"אן משמעותה אלה כניעה, הודאה בתבוסה ושמיטת הקרקע מתחת לתביעה הפלשתינית לזכויות דתיות ואזרחית בפלשתין הכבושה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אומר בתגובה לקריאת ועדת המעקב שלא להכיר בישראל כמדינה יהודית כי כל ח"כ ערבי השולל את הגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית צריך להיפסל מלכהן בכנסת ורשימתו צריכה להיות מוצאת מחוץ לחוק.

"אם אולמרט נוסע לאנאפוליס למרות הצהרת הפלסטינים כי לא יכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית, יש בכך הוכחה נוספת כי אהוד אולמרט לא ראוי לכהן כראש ממשלת ישראל, אולי הפלסטינים ירצו בו בתור ראש ממשלתם".

השר לאיומים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן, דרש כבר לפני עשרה ימים משר הביטחון, אהוד ברק, להוציא מחוץ לחוק את ועדת המעקב של ערביי ישראל.



"ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הקוראת תיגר על זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית והמעודדת בשיטתיות ובהתמדה למיגור מדינת ישראל, צביונה, משטרה ומוסדותיה, כעולה באופן מובהק ממסמך החזון העתידי לערבים הפלסטינים בישראל שהוצא על ידה, מהווה איום ממשי לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וציונית".