חבר הכנסת אפי איתם (האיחוד הלאומי) מביע דאגה רבה לנוכח המגמות המסתמנות לקראת ועידת אנאפוליס הצפויה להתכנס בשבוע הבא.



לדבריו מערכת הביטחון עושה ככל שביכולתה כדי להתריע מסכנותיה של הועידה. "מערכת הביטחון מתריעה מגל טרור שיפרוץ גם ביהודה ושומרון וגם בעזה. זו חוכמה מתסכלת מאוד לומר אמרנו לכם' ", אומר איתם ביומן הצהרים של ערוץ 7.



"מדובר בהרפתקה ביטחונית מסוכנת כאשר המוטו הוא שאבו מאזן, שבקושי יכול להגן על עצמו, יגן עלינו. זה רעיון עיוועים שמוליך בדיוק למה שקרה אתמול בלילה ליד קדומים. כשנתעורר ונראה שהחמאס מנסה להשתלט על יהודה ושומרון לא נבין איך זה קרה כשבסך הכול רצינו לחזק את אבו מאזן, אבל ממש כך אירע גם בעזה".



לדברי איתם הבעיה האמיתית נעוצה באישיותו ה"מופקרת", כהגדרתו, של ראש הממשלה, הן מהבחינה הציבורית והן מהבחינה הביטחונית. "ראש הממשלה הרי תעתע בוינוגרד והולך לצאת נקי מהמלחמה. זה עוד מילא, אבל כשלידו ניצב מר ביטחון, מי שהוציא אותנו מלבנון, זה חמור שבעתיים. שניהם הרי יודעים שאנחנו הולכים להמר על חיינו".



לדברי איתם התרעותיה של מערכת הביטחון נופלות על אוזניים ערלות כיוון שבראש המדינה עומדת "חבורת מהמרים ששום מחשבה אמיתית והגיונית לא מנחה את דרכם אלא רק גריפת רווחים קצרת טווח או בריחה אל זרועות הפלשתינים מזרועות החוק".



איתם מחריף את דבריו וקובע כי עלינו להיות מודאגים מאוד מהועידה כיוון שמייצגיה של ישראל בועידה אינם אלא "נוכלים. ומה שהם מסוגלים להחליט בגחמה של רגע איש אינו יכול לשער".



לדבריו הסכנה גדולה שבעתיים כאשר לא מדובר בנוכלים המסתפקים בגניבת מכוניות אלא ב"ראש ממשלה שיכול למכור חבלי ארץ וסמלי ריבונות בגחמה של רגע".



איתם חושש גם מהלחץ הבינלאומי שיופעל על ישראל לאחר הועידה בעקבותיה, "וכך נשלם מחירים ביטחוניים בחיי אדם על כלום. הרי הפרטנר שלנו חדל אישים גם בעיני עמו".



חבר הכנסת איתם סבור כי כל שניתן לעשות כעת הוא להחליף את הממשלה, אולם ש"ס ו'ישראל ביתנו' "מגנים על הכיסא ועל המיליונים". עם זאת הוא סבור ש"זה יחזור אליהם בבומרנג. הם מעמידים פנים שיש להם שליטה לבלום במדרון החלקלק אבל כשיקפצו מהרכב המידרדר כולנו כבר נהיה בתוכו...".



(יומן ערוץ 7, 'לפי שעה', משודר מדי יום בין השעה 13:00 ל-14:00)