המערכת הפוליטית סוערת עם היוודע דבר החלטתו של ראש הממשלה להעביר לרש"פ עשרות שיריוניות רוסיות שתמוקמנה בשכם, בירת הטרור הפלשתיני. התגובות להחלטה סוערות.

נדמה כי תגובתו של יו"ר חטיבת מנהיגות יהודית, משה פייגלין היא החריפה מכולן. לדבריו במקום להעניק לרש"פ שיריוניות "אולמרט יכול פשוט לירות בכמה יהודים בכל יום ולחסוך את כל הבירוקרטיה הזו".

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב אומר בתגובה להחלטה על העברת השיריוניות לידי הרש"פ, כי אולמרט משמן את גלגלי הטרור במו ידיו ומוכר את בטחון אזרחי המדינה בנזיד עדשים. לדבריו, "המשוריינים והתחמושת שמועברים היום לפלשתינים יופנו כלפי אזרחי ישראל, והעובדה שאולמרט מצפצף על אזהרות מערכת הבטחון היא הפקרות מוחלטת. שתיקת הכבשים של ישראל ביתנו וש"ס לא תאפשר להם לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה".

ח"כ אריה אלדד אומר בתגובה להעברת הנשק לרשות, כי הציניות של ראש הממשלה חצתה במעשה הזה כל גבול הגיוני. לדבריו, "בניגוד לדרישת הרמטכ"ל אולמרט משחרר מחבלים. בניגוד להמלצת השב"כ וצה"ל הוא גם משריין אותם בשריוניות ונשק. אולמרט יהיה אחראי אישית לכל יהודי שיפגע וצריך יהיה להעמידו לדין על פשע נגד העם היהודי".

הליכוד אומר בתגובה להחלטת ראש הממשלה, כי נמשכת ההידרדרות המוסרית של ממשלת אולמרט-ברק-לבני שתוביל רק להמשך ההידרדרות הבטחונית.

"פחות מיומיים לאחר שאישרה שוב שחרור מאות מחבלים פלשתינים ממשיכה הממשלה במתן ויתורים ללא תמורה לפלשתינים ובחזרה על טעויות העבר", אומרים בתנועה.

נזכיר כי את החלטתו קיבל ראש הממשלה למרות התנגדות צה"ל והשב"כ. התנגדות זו נובעת מחשש כבד לחזרה על מתווה העבר בו העבירו ישראל וארצות הברית לידי הרש"פ אמצעי לחימה ומודיעין, ועם השתלטות החמאס על רצועת עזה הועברו לידיו.