איש פורום נהלל, צפריר רונן, שב היום מביקור בארה"ב, שם נאם על הסכנות שבהצהרת אנאפוליס המתגבשת, לדבריו, הוא מצא בארה"ב קהילה יהודית מבולבלת: "היהודים כאן מאוד מבולבלים, הייתי בכינוס הועידה השנתית של יהודי ארצות הברית, חבורה שלא מעניין אותה כלום מלבד לאכול טוב, כמעט כולם לא מבינים על מה מדובר".



על המסרים אותם הוא מעביר סיפר רונן ביומן הצהריים של ערוץ 7: "אני אומר לאנשים דבר אחד פשוט, כל הצהרה שתתקבל תאמר כי ארצנו אינה ארצנו. כי היכן הולך אולמרט לבנות את אותה מדינת פלסטין, על ציון - על ארץ ישראל. הוי אומר שהזהות של הארץ שלנו תפסיק להיות ארץ ישראל זה מה שאולמרט ולבני יעשו, זה האסון שמחכה לפתחנו, את הרשות הפלסטינית צריך להשמיד. אנחנו במלחמה עם אויב לא מנהלים משא ומתן. אויב מנצחים ולא נעשה עוד מדינה לאף עם ערבי בארץ ישראל".



רונן הוסיף "העסק מסוכן ביותר, ההצהרה היא הסוף כי אצלנו הקימו מדינה בהצהרת בלפור ואחר כך חבר הלאומים קבע שהארץ שלנו. הולכים לקחת את הזכויות שלנו, של העם היהודי, על ארץ ישראל ולתת אותה לאחרים. הזכויות הם משפטיות הם בנויות על הקשר ההיסטורי אך הם משפטיות ולכן אף אחד לא הכיר בכיבוש של ירדן פרט לבריטניה ופקיסטן, יש מערכת שלמה של השמאל והתקשורת המשפט שמעוותת את הדבר האמיתי האחרון שנשאר לנו והוא זכותנו על הארץ".



רונן תקף בחריפות את הדרישה הישראלית להכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית ואמר : "אני צריך את ההכרה של הערבים בי? אנחנו השתגענו? 2000 שנה לא חכינו להכרה! הרי המופתי חאג' אמין אל חוסני חבר להיטלר הם הקימו פלוגות של 30 אלף איש ששחטו 600 אלף יהודים בשואה, אני צריך שהנאצים האלה יכירו בנו, ממתי אני צריך ההכרה של הערבים בי? הקמנו את ארצנו בזכותנו ההיסטורית".



בדבריו תקף גם רונן את הסכמי אוסלו ואמר "צריך להרוס את הדבר שנקרא אוסלו עד היסוד", "על ארץ ישראל תהיה מלחמה", אמר והוסיף, "הממשל האמריקני עוין אותנו הם אינם בני ברית, הם דוחפם אותנו לרכבות לעבר גבולות אושוויץ".