אלפי בני אדם התפללו אחרי הצהריים בכותל נגד הועידה המתוכננת להתכנס באנאפוליס. בהשתתפות הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו. המשתתפים התפללו לשלמות ירושלים ונגד כוונות הממשלה להציע ויתורים נוספים לפלסטינים.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), מיוזמי התפילה, אמר לערוץ 7 כי "התפילה הזו חשובה כדי לזעוק לאבינו שבשמים בזמן שראש הממשלה בארה"ב רוצה למכור את בית חיינו, אנחנו פה כדי לומר שאנחנו בוטחים בה', אולמרט, אין לך מנדט לוותר בירושלים כמו שאין לאף יהודי מנדט כזה".





רפי עטייה, ממארגני התפילה קרא בראיון לערוץ 7 לציבור לקחת חלק בתפילה, "קריאתם של רוב מניין ובניין של רבני הציונות הדתית לתפילה היא קריאת מבחן לכולנו, עד כמה אנו קשובים לקול המנחה, המוביל, שאנו מצפים שיצא מבית המדרש.



תחושת היאוש והדכדוך שפושה בחלק מהציבור לא נעלמה מעיניהם של הרבנים שקראו לכינוס הציבור לתפילה, להתנקות.

תחושה כזו יכולה להיות תחילתו של מבוי סתום ומיואש. ויכולה להיות הפתח לפניה אמיתית, חדשה, בוגרת יותר, אל אבינו שבשמיים. לנטילת אחריות ממקום חדש, טהור", אמר עטייה.



"יתכן שמתוך העייפות הזו יצמח בנו ויתור נכון, אמיתי, על תחושת השליטה במצב, על התחושה המדומה "אני ואפסי עוד" - רק נעשה, נפגין, נתיישב, נחנך, והכל יהיה בסדר. היום, נבוא בע"ה אל הכתל המערבי, בענווה, ביראה וגם בשמחה שלווה, בוטחת. נשליך אל אבא שבשמיים את הכדור הכבוש בליבנו זה שנתיים וחצי ומאיים לחנוק את הגרון. נתחנן לפניו שיורה לנו את הדרך, להיות שותפים עמו במעלה גאולתינו. לפעול עמו, לקדש את שמו".



בשעה 18:30 תקיים מועצת יש"ע הפגנת המונים בכיכר פריז מול בית ראש הממשלה בירושלים בעקבות ועידת אנאפוליס וכוונות הממשלה.