ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה אמש, בדו"ח האגודה לזכויות האזרח על מיעוט חקירות נגד שוטרים. הדיון התקיים בהשתתפות ראש המחלקה לחקירות שוטרים, הרצל שבירו.



עו"ד לילה מרגלית, מהאגודה לזכויות האזרח אמרה בדיון כי "רק כ-3% מכלל התלונות שהגיעו למח"ש הגיעו לכדי העמדה לדין פלילי. בשנת 2006 סך התלונות שהוגשו עומדות על כ-5,000 תלונות, מתוכן 3,181 לא נחקרו, מהן 1,824 נסגרו ללא חקירה בנימוק של חוסר עניין לציבור. למה כל כך הרבה תיקים נסגרים מחוסר עניין לציבור? דווקא כשמדובר באלימות לכאורה של שוטרים נגד אזרחים החקירה חשובה במיוחד לציבור".



בדיון גילה ראש מח"ש, הרצל שבירו, בשעה שהתייחס למעשה הנקמה של שוטרים שניסו לפגוע בעבריינים בנהריה, כי "שוטרים מחפים איש על רעהו ומשבשים הליכי חקירה". על פי נתונים שציין, לא מצליחה מחלקתו להשלים חלק ניכר מהחקירות הנערכות במח"ש בגלל התופעה של "קשר השתיקה" שהפכה לתופעת קבע בחקירות שוטרים.



בעקבות הדברים פנתה עמותת אומ"ץ למבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדשטראוס, וכתבה לו כי "משטרת ישראל הזדרזה אמנם להכחיש את דבריו של ראש מח"ש שפגעו לטענתה בכלל ציבור השוטרים אך נראה לנו שבכך אי אפשר לעבור לסדר היום".



"עמותת אומ"ץ דורשת שמשרד מבקר המדינה יערוך בדיקה יסודית של מערך החקירות של מח"ש על מנת לברר האם ראש מח"ש דייק בעובדות או שיש ממש בטענת המשטרה כי דבריו החטיאו את המציאות".